Ga naar inhoud
  • 0

Dubbele portalen


SuperWimmie

Vraag

Dag allemaal,

 

Ik heb wel eens een paar keer zo'n applicatie gezien (heel, heel lang geleden) waar ik twee portalen naast elkaar zag staan.

Zodra je in het linker portaal een regel bevestigde, zag je in het rechterportaal ineens de gerelateerde inhoud meeveranderen....

 

Misschien dat iemand hier een tipje van de sluier op kan lichten over de werking hiervan?

 

(als iemand dit begrijpt, tenminste :P )

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik heb in FM5 eens een applicatie gemaakt met een aantal portalen naast elkaar. Dat was voor de indeling van linkjes naar websites. Later is dat omgebouwd naar een webbased systeem.

 

Ik kan het bestand niet terugvinden, maar het werkte met Set field.

Stel je een onderverdeling in pagina - rubriek - linkje

In de eerste portaal klikte je op de gewenste pagina. Dat set een relatieveld waaraan portaal 2 voldoet. Klik je in portaal 2 vervolgens op een rubriek dan wordt een nieuwe relatie gemaakt waaraan de linkjes in portaal 3 voldoen.

 

Betekent wel dat de linkjes allemaal een relatie "pagina-rubriek" moeten hebben. In die tijd was dit een werkzame oplossing om 6000 linkjes in te delen over 100 pagina's.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...