Jump to content
  • 0

Logitech keyboard doet vreemd

marcelboot

Question

Posted

Een draadloos toetsenbord van Logitech geeft in een runtime onder FM9 ineens vreemde toetsen. O.a de komma, puntkomma, dubbele punt en zo veranderen van plaats op het toetsenbord. Dit gebeurt alleen bij Filemaker. De PC draait Vista.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, beter nog, hoe dit te voorkomen is?

marcel

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Ik ondervind dat met regelmaat binnen Filemaker. Waar het aan ligt weet ik niet, maar wat wel altijd helpt is de toetscombinatie (ctrl + shift) éénmaal indrukken. En alle toetsen staan weer zoals het hoort!

Wie weet biedt dit een oplossing voor je probleem.

• 0
Posted

Shot in the dark:

Antwoord is heel eenvoudig: je maakt tikfouten (dat doen we allemaal) en één ervan is nogal falikant, omdat dat één van de shortcuts is om van keyboard-instelling te switchen. Jij ziet dat niet (ik wel) omdat de optie om je keyboard-instelling te tonen in de taalbalk default uitstaat. Je ziet dus niet in welk keyboardtype je bezig bent. Maar de shortcut(s) werken meestal altijd, en dan schakel je wel eens om naar een of andere taal zonder het te weten. We zitten hier geregeld naast elkaar aan twee identieke machines en mijn collega heeft dit euvel om de haverklap voor.

Ik post zo meteen een illustratie.

Taalinst_01.jpg.4fdf89beb09126e2ba1d4fc09ba3aa00.jpg

• 0
Posted

Ik kan niet wachten om morgen dat Windoos eens grondig te pakken te nemen.

Ik neem aan dat Vista dezelfde configuratie zaken heeft tenminste.

Dank je André voor deze minicursus hardware beheersing.

• 0
Posted

Ik besef me nu dat ik iets te kort door de bocht ben gegaan. Bedankt voor de aanvulling AvD!

En in Vista is het precies hetzelfde... Marcel. Zie afbeelding.

toetsenbordinstellingen.jpg.4a8be493feda140099db9d00637419ee.jpg