Arnoud Posted March 23, 2008 Posted March 23, 2008 (edited) Het volgende krijg ik maar niet voor elkaar: Recursie is toch wel even wennen vind ik. Ik heb een String. Nu wil ik d.m.v. een recursieve CF de string doorlopen en elk karakter vervangen door een bepaalde letter stel voor de eenvoud A, in werkelijkheid is dit een Case() die bepaalt waarmee wordt vervangen. Dit heb ik, het probleem zit 'm in het opschuiven in de String. i geef ik als beginwaarde 0. CF(String; i) = If ( i < Length(String)+1 ; Replace ( String ; Left (String; i ) ; 1 ; "x" ) & CF(String ; i + 1 ) ; "" ) //EndIf gr, Arnoud Edited March 24, 2008 by Guest Quote
0 Arnoud Posted March 24, 2008 Author Posted March 24, 2008 OK, het is even een andere manier van denken maar dit is hem dan, mijn eerste recursieve CF. //StringReplace ( String ; id ) //Arnoud, 24-3-2008 //vervangt van een getalelnreeks het getal 3 door DRIE //1234 wordt 12DRIE4 // Initieel id = 1 Let ( [ Position = Middle ( String ; id ; 1 ) ; EndString = Length (String) + 1 ; Replacement = Case ( Position = 3 ; "DRIE" ; Position ) ; NewCaracter = Replace ( Position ; 1 ; 1 ; Replacement ) ] ; If ( id < EndString ;NewCaracter & StringReplace( String ; id + 1 ) ; "" ) //endIf ) //endLet Quote
0 Peter Wagemans Posted March 24, 2008 Posted March 24, 2008 Op zichzelf een goeie oefening, Arnoud, maar denk erom dat je dit ook kan via de ingebouwde FileMaker Substitute() functie. Kijk ook eens op de site van Brian Dunning ( http://briandunning.com ), daar is een repository gemaakt van allerlei custom functies die je als studiemateriaal kan gebruiken. Quote
0 Arnoud Posted March 24, 2008 Author Posted March 24, 2008 Ik kon zo snel niets anders verzinnen vandaar dat ik op een substituut van de Substitute uitkwam... De site van Brian Dunning is een goeie tip Peter daar zit erg leuk spul tussen. Voor de beginners onder ons staan er ook (eenvoudige) voorbeeldjes op deze site: http://clevelandconsulting.com/support/viewforum.php?f=13 gr, Arnoud Quote
Question
Arnoud
Het volgende krijg ik maar niet voor elkaar:
Recursie is toch wel even wennen vind ik.
Ik heb een String.
Nu wil ik d.m.v. een recursieve CF de string doorlopen en
elk karakter vervangen door een bepaalde letter stel voor de eenvoud
A, in werkelijkheid is dit een Case() die bepaalt waarmee wordt vervangen.
Dit heb ik, het probleem zit 'm in het opschuiven in de String.
i geef ik als beginwaarde 0.
gr,
Arnoud
Edited by Guest3 answers to this question
Recommended Posts