Jump to content
  • 0

Bestand kopiëren uit containerveld

PaVaRo

Question

Posted

Goededag allen,

Ik ben benieuwd of het mogelijk is om een bestand (excel doc) te kunnen kopiëren uit een containerveld en deze te plakken als bijlage in je emailclient. Bij Lotus Notes is het mogelijk om bijv. een Excel bestand te kopiëren van je bureaublad en deze direct als attachment te plakken in een nieuw bericht.

Echter als ik kopieer uit een containerveld dan kan ik dit niet plakken als attachment.

De vraag is, of er een mogelijkheid om dit wel voor elkaar te krijgen.

Alvast bedankt!

Groet, Patrick

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Als het bestand in de container zit (geen verwijzing) dan moet je in principe een export doen met een bepaalde naam naar de desktop. In het exporteren kun je aangeven dat je het bestand wilt versturen als bijlage.

(export field contents)

• 0
Posted

Dan weet ik niet wat ik doe maar het werkt gelukkig wel bij mij :D

Het plaatje in de container exporteer ik naar de desktop en vervolgens email ik deze. (mac) op de PC zelf even aangeven waar het bestandje moet komen te staan.

email.fp7

• 0
Posted

Ja, dat klopt. Maar de vraag was of je excel en of doc bestanden kan exporteren en emailen. Als ik jou bestand neem en een nieuw record aanmaak en vervolgens daar een excel bestand in zet. Dan krijg je de volgende melding...:

Zover ik kan beoordelen zegt dit voldoende. Gebruik maken van een plugin is een oplossing.

container.jpg.83686a5367ddcbb74a0572723f6dccf7.jpg

• 0
Posted

Dan zit er toch iets fout?

Ik heb net een excel bestand geimporteerd , vervolgens field export en email bijlage?

Ik begrijp dan echt niet waarom dit wel bij mij werkt?

Op het plaatje is te zien dat het bestand privebank er in staat en dat het als bijlage bij de email zit? k weet niet waarom dit wel bij mij werkt?

5a758dc88332f_Afbeelding1.png.fc45d7fcbceddcec789db4ca2211778d.png

• 0
Posted

Vreemd... Gisteren kon ik op mijn kop gaan staan. Bleef die melding krijgen. Na het lezen van jullie commentaar, probeer ik het nu nogmaals... en je raad het al, geen enkel probleem.

Vista en filemaker.... blijft een vreemde combinatie.

Ik was voorbarig... :oops:

• 0
Posted

Ik kom het ook soms tegen. Soms werkt het wel, soms niet. Vooral als ik files probeer te exporteren naar een server durft het wel eens mis te lopen. Ik zeg niet dat dit de oorzaak is, maar ik kom het wel het vaakst in deze omstandigheden tegen.

Op andere internetbronnen kom je hier ook veel tegenstrijdige commentaar over tegen...