Ga naar inhoud
  • 0

1 record meerdere keren in een portal laten zien


Anton

Vraag

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het gaat hier niet om ideeën en/of creativiteit. Wat je vraagt, toont volgens mij aan dat je de essentie van relationele databanken en portals in FileMaker niet kunt/wilt accepteren. Daarom adviseer ik je toch de raad van de vorige poster te volgen. SuperWimmie weet wat hij zegt. Daar is hij hier voldoende voor gekend.

Natuurlijk, de wonderen zijn de wereld niet uit. Ik volg dit draadje dus met aandacht. :roll:

aangepast door Gast
Link naar reactie
  • 0

natuurlijk kun je een record meerdere malen in een portaal tonen of uit meerdere tabellen de records in een portaal tonen.

 

Als je een extra tabel aanmaakt, daarin maak je of verwijder je records aan de hand van je wensen, dan toon je vervolgens de extra tabel in je portaal.

Link naar reactie
  • 0

Misschien een genest portaal?

 

genestportaal.png

 

Helaas werkt dat in de schermverversing helemaal niet goed...

zwaar af te raden.

 

Een andere oplossing kan dit zijn:

 

tabbladen.png

 

Door met meerdere tabbladen te werken, kan je verschillende portalen maken, gebaseerd op dezelfde tabel. De layout heb ik verder identiek gelaten, alleen andere velden getoond op het portaal.

Hierdoor is het voor de gebruiker ook nog duidelijk wat er gebeurt.

 

Zo maak ik er dankbaar gebruik van om snellere invoermethodes te ondersteunen, of overzicht te houden ingeval ze plaatjes willen toevoegen (wat maar zelden gebeurt, maar toch mogelijk moet kunnen zijn)

 

tabbladen2.png

 

tabbladen3.png

Link naar reactie
  • 0
Misschien een genest portaal?

Ze hebben me hier ook al eens zo'n ding laten zien. Maar toen ik van de verrassing bekomen was en het even van nabij bekeek, bleek het helemaal niet genest te zijn: er stond gewoon een portaal onder- of bovenop een andere portaal. Van nesten of andere bedsteeën was toen geen sprake. Vandaar dat je stelt dat het niet zo goed werkt.

Link naar reactie
  • 0
Er zitten in deze ene record meerdere berekeningen, met meerdere variabelen. Ik zou deze variabelen, na inderdaad een sortering op verschillende regels willen kunnen invullen.

Waarom zijn de verschillende berekeningen/variabelen geen verschillende records met een type aanduiding?

 

Dit toont volgens mij aan dat AvD gelijk had met zijn opmerking:

Wat je vraagt, toont volgens mij aan dat je de essentie van relationele databanken en portals in FileMaker niet kunt/wilt accepteren.

 

Portals zijn voor het weergeven van gerelateerde RECORDS. Elk ander gebruik zou ik afraden.

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...