Anton Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 Hoe kun je 1 record meerdere keren in 1 portal laten zien? Ik zou per rij verschillende velden van 1 en hetzelfde record willen laten zien. Misschien dat iemand mij kan helpen. Quote
0 SuperWimmie Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 Je kan de rijhoogte instellen, waardoor je per portaalregel twee velden boven elkaar kan plaatsen. Goed kijken waar de puntjes zitten van het portal als je in de layout-modus zit. Je ziet onder de eerste regel extra puntjes links en rechts, verschuif die en je ziet het resultaat. Misschien heb je hier wat aan? Quote
0 Anton Posted April 28, 2008 Author Posted April 28, 2008 Sorry, ik zou echt een seperate regel willen kunnen maken. Heb je een ander idee? Quote
0 AvD Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 (edited) Het gaat hier niet om ideeën en/of creativiteit. Wat je vraagt, toont volgens mij aan dat je de essentie van relationele databanken en portals in FileMaker niet kunt/wilt accepteren. Daarom adviseer ik je toch de raad van de vorige poster te volgen. SuperWimmie weet wat hij zegt. Daar is hij hier voldoende voor gekend. Natuurlijk, de wonderen zijn de wereld niet uit. Ik volg dit draadje dus met aandacht. Edited April 28, 2008 by Guest Quote
0 SuperWimmie Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 Sorry, ik zou echt een seperate regel willen kunnen maken. Heb je een ander idee? Misschien dan toch nog een poging... waarom een tweede aparte regel, is dat vanwege de sortering op het portaal? Een andere reden kan ik mij eigenlijk niet bedenken... Quote
0 Anton Posted April 28, 2008 Author Posted April 28, 2008 Er zitten in deze ene record meerdere berekeningen, met meerdere variabelen. Ik zou deze variabelen, na inderdaad een sortering op verschillende regels willen kunnen invullen. Quote
0 Anton Posted April 28, 2008 Author Posted April 28, 2008 andere vraag. Is het mogelijk meerdere portals samen te voegen in 1 gezamenlijke portal. Quote
0 jw Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 natuurlijk kun je een record meerdere malen in een portaal tonen of uit meerdere tabellen de records in een portaal tonen. Als je een extra tabel aanmaakt, daarin maak je of verwijder je records aan de hand van je wensen, dan toon je vervolgens de extra tabel in je portaal. Quote
0 AvD Posted April 28, 2008 Posted April 28, 2008 De originele poster gebruikt geen lidwoorden (een...) maar telwoorden (1). Hoe je 1 record 2x in 1 portaal toont, wil ik graag zien. Quote
0 SuperWimmie Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Misschien een genest portaal? Helaas werkt dat in de schermverversing helemaal niet goed... zwaar af te raden. Een andere oplossing kan dit zijn: Door met meerdere tabbladen te werken, kan je verschillende portalen maken, gebaseerd op dezelfde tabel. De layout heb ik verder identiek gelaten, alleen andere velden getoond op het portaal. Hierdoor is het voor de gebruiker ook nog duidelijk wat er gebeurt. Zo maak ik er dankbaar gebruik van om snellere invoermethodes te ondersteunen, of overzicht te houden ingeval ze plaatjes willen toevoegen (wat maar zelden gebeurt, maar toch mogelijk moet kunnen zijn) Quote
0 AvD Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Misschien een genest portaal? Ze hebben me hier ook al eens zo'n ding laten zien. Maar toen ik van de verrassing bekomen was en het even van nabij bekeek, bleek het helemaal niet genest te zijn: er stond gewoon een portaal onder- of bovenop een andere portaal. Van nesten of andere bedsteeën was toen geen sprake. Vandaar dat je stelt dat het niet zo goed werkt. Quote
0 rmw Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Er zitten in deze ene record meerdere berekeningen, met meerdere variabelen. Ik zou deze variabelen, na inderdaad een sortering op verschillende regels willen kunnen invullen. Waarom zijn de verschillende berekeningen/variabelen geen verschillende records met een type aanduiding? Dit toont volgens mij aan dat AvD gelijk had met zijn opmerking: Wat je vraagt, toont volgens mij aan dat je de essentie van relationele databanken en portals in FileMaker niet kunt/wilt accepteren. Portals zijn voor het weergeven van gerelateerde RECORDS. Elk ander gebruik zou ik afraden. rmw Quote
0 jw Posted April 29, 2008 Posted April 29, 2008 Bijgaande een voorbeeld waarin je links namen kunt opgeven. Rechts kun je met de volgnrs zorgen dat de namen meer dan eens worden getoond. Dis als methode waarmee je een portaalregel meer keren kan tonen. Vis deze zelfde methode kun je ook records uit verschillende tabellen in een portaal zichtbaar maken. multiPortaal.fp7 Quote
0 Maarten Witberg Posted April 30, 2008 Posted April 30, 2008 als methode waarmee je een portaalregel meer keren kan tonen. daar zie ik het nut niet van in (zie alle berichten boven)... Via deze zelfde methode kun je ook records uit verschillende tabellen in een portaal zichtbaar maken. dat lijkt me wel interessant, maar hoe dan? Quote
Question
Anton
Hoe kun je 1 record meerdere keren in 1 portal laten zien?
Ik zou per rij verschillende velden van 1 en hetzelfde record willen laten zien.
Misschien dat iemand mij kan helpen.
13 answers to this question
Recommended Posts