Jump to content
  • 0

stikkers printen op een Dymo label writer?

pjotter

Question

Posted

Weet iemand een manier om een dymo labelwriter meteen aan te spreken als printer? Ik zou vanuit filemaker pro 7 meteen stikkers willen printen op een dymo label writer. Helaas kan dit alleen nu met een programma van dymo zelf of via words. Ik heb even zitten zoeken maar zou even niet weten of dit wel kan?

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dymo's zijn gekend om hun speciaal 'karakter'.

De enige manier die wij gevonden/toegepast hebben om dat ding aan de praat te krijgen is de toepassing enkel te gebruiken vanop een pc (Win en/of Mac) waar de Dymo printer als 'eerste' en 'default' geinstalleerd is.

Dus bij het 'installeren' van de printer aangeven dat het 'default' moet zijn, niet later, nadat hij geinstalleerd is, veranderen in default, dat lukte niet.

• 0
Posted

Helaas , dat de print opdracht lastig is dat weet ik inmiddels maar bjjkomend probleem is dat de dymo een geheel eigen (wijze) manier van aansturen heeft blijkbaar. Ik denk dat ik er niet snel uit kom ga met dymo maar eens aan de slag bedankt

• 0
Posted

Ik heb het ook eens voor elkaar gekregen en het werkte fantastisch.

Het was voor een schoolreunie waar zo'n 1000 mensen een labeltje opgeplakt kregen.

De Dymo kan als normale printerdriver worden geinstalleerd en Filemaker kan deze op normale wijze aanspreken.

Enkel het papierformaat moet worden aangepast op het formaat van de sticker en (meen ik mij te herinneren) moet de tekst een kwartslag gedraaid worden.

Ik kwam er met de normale "filemaker logica" wel uit.

• 0
Posted

Super, SuperWimmie, het werkt inderdaad nu prima.:)

Dymo heeft wat tips gegeven om de standaard etiketten meteen te kunnen selecteren en met de laatste driver van hun voor de MAC is er geen probleem.