Ga naar inhoud
  • 0

prikklok software voor ca 25 werknemers


Gido_

Vraag

Ik zoek voor iemand een eenvoudig time tracking programma voor ca 25 werknemers.

 

Dit mag gewoon een soort softwarematige prikklok zijn, met een minimum aan rapportmogelijkheden. Een Excel sheet is waarschijnlijk net *iets* te simpel.

De binnenkomende mensen mogen/moeten zelf hun komen en gaan invoeren (geen PC-netwerk dus).

 

Het hoeft maar 6 maand te dienen omdat daarna overgestapt moet worden op iets web based. Het moet dus ook zo goedkoop mogelijk zijn.

 

Dit hoeft helemaal geen Filemaker-oplossing te zijn, maar mag ook.

 

De uren dat ik gezocht heb kwam ik vooral oplossingen tegen die

- veel te duur, uitgebreid en ingewikkeld leken

- voor single users

- voor een netwerk van PCs

- web based toestanden

 

Ik vond www.prikklok.nl voor €499 wel iets, maar dat bleek al veel te duur.

 

Gezien ik weer een tijdje niet FM-actief ben geweest draai ik zo'n oplossing ook niet op een paar uur ineen, vrees ik.

 

Elke tip voor eender welke software zou dus welkom zijn.

Link naar reactie

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het ligt er maar aan wat je precies voor eisen hebt voor beveiliging?

Als je gewoon een database maak met een veld met time stamp in en time stamp uit dan kan dit al voldoende zijn. Personeel zoekt hun naam bij binnen komen doen nieuw record waarbij deze tijd wordt geregistreerd. Bij verlaten moeten ze "uitklokken" door weer hun gegevens te zoeken waarbij hun laatste record te voorschijn komt (met de tijd waarop ze binnen kwamen) script starten met uitklokken wat de tijd van vertrekken plaats. Vraag iemand met een developer versie dit even te maken als runtime en zet die op 1 computer bij de ingang. Je kunt dit verder zo mooi en duur en ingewikkeld maken als je maar wilt. Met een barcode lezer (die een personeel-kaart inleest) enz enz.

Link naar reactie
  • 0

Je kan personeel ook laten inloggen op een eigen account en middels een script in laten checken. De huidige datum, (begin)tijd en gebruikersnaam worden in een record vast gelegd. Deze registraties relateer je aan de ingelogde gebruikers naam zodat de gebruiker ook een overzicht krijgt en bepaalde records uit kan checken.

 

Ik heb een simpel voorbeeldje maar ik kan geen bijlages meer posten?

Link naar reactie
  • 0
Je kan personeel ook laten inloggen op een eigen account en middels een script in laten checken. De huidige datum, (begin)tijd en gebruikersnaam worden in een record vast gelegd. Deze registraties relateer je aan de ingelogde gebruikers naam zodat de gebruiker ook een overzicht krijgt en bepaalde records uit kan checken via een script.

 

Ik heb een simpel voorbeeldje maar ik kan geen bijlages meer posten?

Link naar reactie
  • 0
Het ligt er maar aan wat je precies voor eisen hebt voor beveiliging?

Tja, ik denk dat er sowieso geknoeid kan worden, nietwaar?

Werk je met paswoorden, dan kunnen ze mekaars paswoord doorgeven om vrienden vroeger in te loggen. Werk je met kaartjes, dan kan je de ander je kaart geven. Daar kan je toch enkel een pseudo-webcam met brandend ledje voor bijzetten :lol: en dreigen dat alle partijen ontslagen worden bij betrapping?

 

Ik heb nu zelf ook wel een idee waar bv iedere werknemerfiche een portaalknop wordt op het hoofdscherm met een in- en uitlogscript/paswoord eraan verbonden.

 

Ik laat de knop dan zelfs van kleur veranderen wanneer zij aan het werk zijn (ahum, ergens utopisch natuurlijk :wink: ) en met een nieuwe klik loggen ze uit, incl. optie om een kleine opmerking toe te voegen.

 

Ik weet alleen dat het sowieso weer gaat oplopen qua mijn eigen uren... :lol: En er mogen echt wel geen fouten inzitten dan.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een prikklok gemaakt in Filemaker met een touch-scherm en een barcode pasjeslezer... werkt als een tierelier.

 

Werknemer komt binnen, haalt pas door lezer, naam verschijnt op scherm, toetst op scherm pincode in (filemakerknoppen) iedere knop triggert een script die checkt of naam/pincode combi wel overeenkomen, zo ja dan Welkomscherm, zo nee dan foutmelding. Bij vertrek idem, zoekt welkomrecord op en als die er is dan ga je dus weer weg. Dus afscheidscherm. Verder is dit gekoppeld aan het uren registratiesysteem waar ook vakantiedagen in worden bijgehouden, dus via het scherm kunnen ze zelf hun vakantiedagen bekijken. Ze gebruiken het al jaren...

Link naar reactie
  • 0
Ik heb een prikklok gemaakt in Filemaker met een touch-scherm en een barcode pasjeslezer... werkt als een tierelier.

 

Werknemer komt binnen, haalt pas door lezer, naam verschijnt op scherm, toetst op scherm pincode in (filemakerknoppen) iedere knop triggert een script die checkt of naam/pincode combi wel overeenkomen, zo ja dan Welkomscherm, zo nee dan foutmelding. Bij vertrek idem, zoekt welkomrecord op en als die er is dan ga je dus weer weg. Dus afscheidscherm. Verder is dit gekoppeld aan het uren registratiesysteem waar ook vakantiedagen in worden bijgehouden, dus via het scherm kunnen ze zelf hun vakantiedagen bekijken. Ze gebruiken het al jaren...

 

Klinkt goed!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...