Jump to content
  • 0

Snel selecteren en koppelen

DEER

Question

Posted

Uitgaande van tabel met 5000 records waarin 5000 verschillende serienummers van artikelen. Hoe kan ik snel een groep van (pakweg) 750 artikelen selecteren en koppelen aan 1 klant. Heb al bedacht om de bewuste 750 van een of andere uniek markeercijfer in een naastliggend veld te voorzien. In excel bijvoorbeeld is snel selecteren en coderen prima te doen. Het is geen eis dat de serienummers een opeenvolgende reeks betreft.

Is dit mogelijk in de Menu >> Weergave >> Tabelweergave ?

Is het ook mogelijk met een barcodescanner middels en script diverse serienummers aan 1 klant te koppelen ?

Bij voorbaat bedankt voor de reactie.

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Beste oplossing is om een tabel toe te voegen waarin je alle artikelen van een klant opslaat.Zeker in het geval en dat vermoed ik ook je een bepaald artikel aan meerdere klanten wil koppelen.Dit kan zeer vlug per groep mits enige basic scripting.Hetzelfde kan ook met een barcode scanner worden uitgevoerd.

• 0
Posted

Bedankt. Omdat ik toch alle artikelen apart wil controleren gaat de snelheid er wat uit. Het gebruik van selectievakjes lijkt me beter. Dan heb ik, lijkt me, structureel minder last van al dat 'geimporteer of geexporteer'. Blijft over de vraag: hoe kun je de reeks geselecteerde waarden verzameld bijelkaar houden ? Doe je dat het beste in een tabel ? Hoe stop je ze in een tabel ? Achtergrond: soms gaat een artikel retour naar de verkoper. Dan moet de bijbehorende serienummer eveneens uit de gerelateerde (tabel ?) verwijderd worden.

Thanks