Ga naar inhoud
  • 0

Relatie vraag. Interne relatie lukt niet


Jerry

Vraag

Goedenmorgen,

Ik heb een vervelend probleem en het lukt me niet om het op te lossen. Misschien dat een van jullie raad weet?

 

Ik heb een database met daarin records van mijn klanten.

Nu wil ik graag bij het opstarten een overzicht zien van alle klanten om vervolgens in een zoekveld de naam te geven van de klant die ik zoek en voila, in een portaal verschijnt de naam van de klant.

 

Klinkt niet onmogelijk toch?

 

Ik heb een stoeid'beesje gemaakt met wat records en ik heb gestoeid maar verloren.

 

Als je de d'base opstart kom je in de lay-out waar ik dus graag alle records zou willen zien. Erboven heb ik een veldje geplaats waar ik het beroep zou moeten kunnen selecteren.

 

De 2de lay-out genaamd relatie is de invoer van de records.

 

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Alvast dank.

Relatie.fp7

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

AvD, Kun je dit verduidelijken met een voorbeeld. Ik heb dit namelijk nog niet ervaren en begrijp de uitleg niet. Ik kan het met bovenstaande database niet reproduceren. (beroepen.fp7)

 

Wanneer we een table occurrence van de rechterpositie verschuiven naar helemaal links, dan blijkt inderdaad dat de primary key en de secundary key van positie verwisseld zijn. Dat betekent dat een relatie van bijvoorbeeld een globaal naar een gewoon veld dan niet meer werkt! Tenminste, wanneer we onze lay-out definiëren als gebaseerd op de table occurrence die nu links staat. Vertrekken we van de andere kant, dan werkt het nog wel.

 

Als ik het bestand beroepen neem uit dit lijntje en ik verplaats de To's, hoe zie ik dan dat de Primary-en Secundary keys verwisseld zijn en hoe vertaald zich dat in het functioneren van de database? De quote hierboven in acht nemende.

 

Het uitgangspunt is toch de TO waar je je layout op baseerd en niet de plaats van de TO op je relatiegrafiek? In dat geval maakt links of recht positioneren toch in zijn geheel niets uit!?

 

Als ik de layout uit beroepen.fp7, waarin de portal staat baseerd op de TO relaties 2, dan werkt de portaal niet meer. Wat zeer logisch is. De plaats van de TO's in de grafiek heeft hier geen invloed op.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...