Ga naar inhoud

Veldnaam niet printen de veldnaam printen als bij leeg veld


Frank

Aanbevolen berichten

Je wensen liggen dus hoger dan je kennis. Die moet je dus bijschaven: opleiding volgen of handleiding grondig doornemen, of desnoods een paar uurtjes door alle menu's lopen en van alles uitproberen. Dan kom je de Merge Fields vanzelf tegen. En dan kan je in de online help vinden wat dat zijn en wat die voor wonderbaarlijks kunnen doen.

Daarnaast zitten we natuurlijk met het taalprobleem. Er wordt hier al jaren tegen de vertaalversies van FileMaker gepleit, precies omdat niemand mekaar verstaat als we een Duitse, een Franse en een Nederlandse versie-developer met elkaar laten praten. Trouwens, het Nederlands dat FileMaker hanteert is niet eens Nederlands en staat ook niet in Van Dale. Het is een probeersel om de oorspronkelijke Engelstalige computertaal te vertalen naar een onbestaand iets in het Nederlands of het Frans. Wie weet hier hoe ze een Merge Field in het Nederlands hebben genoemd? Bovendien staat er op dit forum in het documentatiegedeelte een spectaculair goede vertalinglijst.

 

HTH

 

(en dat betekent: Hope this helps)

 

PS Dat woord "idioot" hoef je helemaal niet te gebruiken: we zijn allemaal door een leerproces gegaan, maar de ene al wat actiever dan de andere, dat wel. Succes!

Link naar reactie

Voilà, Frank, dank zij edc weten we het nu: een samenvoegveld!. Vergeet je Van Dale dus maar. Je zal het moeten opzoeken in... de FileMaker handleiding of online help. Daar zal je lezen dat het een veld is dat zich gedraagt als een tekst-object. En nu zou je graag weten wat een tekst-object is, en zo kunnen we verder gaan. Je hebt dus iemand nodig die je dit allemaal mooi uitlegt of voordoet. Je moet dus door een leerproces!

Link naar reactie

Ik gebruik versie 9 advanced.

Ik voel mij als een piepkuiken in een warm nest onder de vleugels van 2 moederkippen. Gezellig en efficient zeg dit forum. Alvast bedankt gasten.

Het is blijkbaar beter om FM in het engels te installeren om erover te communiceren. Kan dit terug gezet worden of is het opnieuw installeren geblazen?

Link naar reactie
Ik gebruik versie 9 advanced.

Ik voel mij als een piepkuiken in een warm nest onder de vleugels van 2 moederkippen. Gezellig en efficient zeg dit forum. Alvast bedankt gasten.

Het is blijkbaar beter om FM in het engels te installeren om erover te communiceren. Kan dit terug gezet worden of is het opnieuw installeren geblazen?

 

Do you ever go to a café to get your problems solved?

Besides all the hard work they do on this forum, this is really the place to make a bit of fun.

So pleeeeeeease, let us?

 

:wink::D:):lol:

 

And here you go: http://www.filemaker.nl/help/06-Create%20and%20manage23.html

 

rmw

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Is het antwoord m.b.t. conditional formatting nu wel gegeven of heb ik er overheen gelezen?

 

Selecteer het field-label

Kies menu "Conditional formatting"

add een formule "IsEmpty ( veldnaam )"

Kies tekstkleur wit (of andere kleur die je gebruikt voor je print zodat de letters wegvallen in de achtergrond)

Klik OK en het is geregeld!

 

Groet, Niels[/img]

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...