Ga naar inhoud
  • 0

Veranderingen niet direct toegepast


andries

Vraag

Op dit moment heb ik iets zeer raars voor. Mijn applicatie staat op een FileMaker Server, die draait op een Mac Mini. De applicatie staat open op mijn MacBook zowel als op mijn PC. Het rare is dat als ik een script aanpas, of een extra table occurence aanbreng via mijn MacBook, dit niet toegepast wordt op de versie die draait op mijn PC. Andersom is het hetzelfde, als ik dus een script aanpas via de PC, is dit niet direct zichbaar op de versie die draait op mijn MacBook.

 

Nog raarder is, als ik de versie open op een andere Mac, en iets aanpas op mijn MacBook, dit wel zichtbaar is op die Mac, maar nog steeds niet op de PC. Andersom geldt het ook, als ik dus met een andere PC de applicatie open, zie ik de aanpassingen die gemaakt worden op de PC...

 

In beide gevallen geldt dat als ik de applicaties herstart, de veranderingen wel toegepast worden. Precies een refresh of zo die niet goed gaat....

 

 

weet iemand hier raad mee?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het bestand is gehost op een FileMaker Server 9 Advanced. Aparte machine, dient enkel en alleen voor FileMaker op te laten draaien.

 

We zitten inderdaad op hetzelfde bestand te werken, data die veranderd wordt is direct zichtbaar.

 

De refresh die traag zou gaan... ik weet het niet, ik had namelijk twee uur ervoor al die dingen aangepast, dan ga ik naar de PC en zie ik dat daar dus niet gebeurd is. Heropstarten van de applicatie op de PC, en alles weer zichtbaar...

 

zeer zeer raar...

 

en dit is niet 1 keer voorgevallen, in het begin dacht ik dat het aan mij lag en dat ik idd op andere bestanden aan het werken was, maar jammer genoeg was dit dus niet het geval.

 

 

edit: vandaag weer voor gehad... we zijn het nu eens aan het onderzoeken omdat ik blijkbaar niet de enige ben met dit probleem...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...