Jump to content
  • 0

Werkt fmp 604 niet goed op OS X 10.5 ?

VWin

Question

Posted

(Sorry maar toch even deze fmp 604-vraag hier ook even gesteld ...)

Hallo,

Wellicht is in feite het gebruik van een te oude fmp 604 de schuld van het volgend probleem .. mmar zeker ben ik niet:

OS X 10.5, OS X 10.4.11, Win XP en fmp 604

Een set databases onder fmp 604 kan blijkbaar, indien "gehost" onder OS X 10.5, niet correct geopend worden door fmp 604 gebruikers die werken onder OS X 10.4.11, OS X 10.5 of Win XP ...

Indien die fmp 604-bestanden daarentegen op de Win XP of de OS X 10.4.11 worden "gehost" kan elk ander systeem (ook de OS X 10.5) de bestanden vlot openen.

Oplossingen ? fmp 903 ? gegarandeerd ok dan op OS X 10.5 ???

6 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Dat klopt. Als je de FM6-bestanden host op een OS 10.5 kan je ze soms wel openen in het netwerk, soms niet, of in ieder geval niet allemaal, en zo verder.

Oplossing: upgraden naar FM 9.x. Alle andere oplossingen zijn uitstel van executie.

• 0
Posted

Ik heb dit vorig jaar aan de hand gehad.

3 osx 10.5 computers konden inloggen op server, bij de 4e computer crashte de server. :mrgreen:

Oplossing: alles ge-upgraded naar 9v3, probleem weg

• 0
Posted

Ik haak hier even op in

Bij ons staan er ook veranderingen op stapel. De server wordt vervangen door een xserve met MacOS server 10.5. Deze moet ook Filemaker Server gaan draaien. Ik heb wel vertrouwen in de capaciteit voor de gecombineerde functie van de server (voor ons bedrijf). De vraag is meer. Is er een noodzaak om ook te kiezen voor Filemaker server 9 i.p.v. de 8 die wij nu gebruiken. De vraag komt mede door de negatieve berichten over de admin van 9. Er wordt echter in het advies naar ons gesteld dat Filemaker Server 8 niet draait onder MacOS server 10.5. Klopt dit? Zijn hier ervaringen mee?

Hetzelfde geldt voor de Clients. Er komen begin volgend jaar nieuwe machines die dus op 10.5 draaien. Dat 6 niet meer draait onder 10.5 wil ik wel geloven maar wat doet Filemaker Pro 8.5.2 onder 10.5 - Draait dit wel goed ? (Nu draait alle op MacOS 10.4.11 + windows XP met Filemaker Pro 8.5.2 )

mvg

Henk

• 0
Posted

1) om op de vraag van de titel te antwoorden:

FMP6.04 werkt prima op Mac OS X 10.5 (PPC + Intel) mits de files gehost worden met FMServer 5.5:

FMS 5.5v2 (Mac OS X 10.3.9 PPC) of FMS 5.5 (Win 2000 SP4/ win 2000 server SP4)

2) om te antwoorden op Henk R

FMP 8.5v2 draait op Leopard, maar...

De enige FMServer die op een Intel Mac (uw nieuwe xserve) draait is FMS 9v3

3)

De issues met de FMS9 admin zijn Java gerateerd, en vallen in het niet tegenover de gigantische verbetering er van in vergelijking met FMS8.

Als je bij FMS8 wil blijven, dan moet je een PPC Mac met Tiger (Max OS X 10.4) als server gebruiken. Een flinke G5 met 4GB Ram doet dat prima.

Ik zou nooit FMServer op een xserve draaien die ook nog andere services draait, maar da's misschien een ouderwetse opvatting.

• 0
Posted

Trikke

Bedankt voor je reactie.

Het is mij duidelijk, Filemaker Server 8 draait dus niet op een Intel Mac

de volgende opmerking:

Ik zou nooit FMServer op een xserve draaien die ook nog andere services draait, maar da's misschien een ouderwetse opvatting.

De beide services worden nu apart gedraaid. Ik heb hier eigenlijk nooit problemen Dit gebeurt echter op veel te oude machines die alleen voor de leeftijd al nodig vervangen moet worden. Uitgaande van één veel zwaardere machine, zou ik verwachten dat dit moet kunnen zeker als ik kijk waar alles nu op draait.

Wat wordt dan de grootste bottleneck bij het gezamenlijk draaien van de beide services op één machine. Vastlopers of een slechte performance?

Het zou gaan om een xserve met een raid 5 systeem via eSATA met ± 10 - 15 gebruikers (afhankelijk van de parttime dagen, aanwezige verkopers etc.) en dan voor zowel de filesharing en email via de Serversoftware als Filemaker Server met ± 26 files die samen ± 350 Mb groot zijn. Alle op een lokaal netwerk

mvg

Henk

• 0
Posted

Qua performantie is er meer dan waarschijnlijk geen probleem om FMS bij op je xserve te draaien.

Maar als er een probleem is met 1 van de andere services, en je moet je bak herstarten om dat weer goed te krijgen, dan haal je ook FMS mee uit de lucht. En maak je een vastloper mee vanwege wat dan ook, dan riskeer je je bestanden te beschadigen met een geforceerde reboot.

Ik heb FMS dedicated machines (mac en pc) die meer dan een jaar draaien zonder te herstarten. Een enkele zelfs 2jaar+ (Was nog FMS5.5). Maar ik heb nog geen enkele xserve die (o.a.) FileSharing doet het zolang weten uithouden...

Ik weet dat het advies om FMS een aparte machine te geven uit vervlogen tijden dateert. Maar ikzelf ook. Vandaar.

Een bedrijfskritische toepassing in FM verdient een eigen machine, wat zeg ik, 2 machines! ook nog eentje als backup voor als het eens echt mis gaat. Dus maken we 2 DTP-ers blij met een nieuwe MacPro, en hun G5's worden FMServer (na het inzetten van nieuwe HD's, want die hebben hun uren gehad). Ietwat PowerMac G5 + Gigabit Ethernet voelt jouw 15 gebruikers niet eens kietelen.

Mijn 2 centen.

p'trik