Ga naar inhoud
  • 0

globaalveld verbinden met valuelist


Sjlosi

Vraag

:D

Gelukkig Nieuwjaar

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het volgende moet doen:

Ik heb een veld als globaal ingesteld, een valuelist gemaakt. Maar hoe verbind ik ze? Een berekening? en welke dan? Ik het geprobeerd door de valuelist via veldbesturing aan het veld vast te hechten, maar dat werkte niet.

Ik tracht het filteren van portalen onder de knie te krijgen door een voorbeeld van clarify na te bouwen. Namelijk:

Clarify.net nl.: download/file.php?id=1563

 

Het moet iets simpels zijn wat ik over het hoofd zie, want nergens vind ik de oplossing hoe ik ook zoek.

Link naar reactie

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

wat aardig dat jullie op je vrije? zaterdagmiddag al reageren.

 

Het lijkt zo eenvoudig een portaal filteren d.m.v. een globaalveld en om het onder de knie te krijgen probeer ik het hier genoemde voorbeeld na te bouwen. Het leek me dat ik alles goed heb nagebouwd, maar het klopt voor geen meter.Eer zitten verschillende dingen in die niet naar behoren werken. Zo heb ik 2 calculatievelden gemaakt (zo te zien exact als in het voorbeeld, maar als ik ze in de tabel filter plaats slechts zichtbaar een vraagteken opleveren en als ik op het veld sta - wel iets weergeven. En dan die globalen hè. De werking begrijp ik, maar in de uitvoering blijf ik steken.

Op deze site wordt met jaloersmakend gemak gesproken over het velponeren van een valuelist aan een globaalveld. Ik heb het gedaan door de werking van het veld aan te passen en de valuelist dan aan het globaal toe te voegen, maar krijg dan niet de hele valuelist en geen resultaat het portaal.

Hierbij wat ik gemaakt heb.

Vriendelijke groet,

Sjlosi

filteroefening.fp7

Link naar reactie
  • 0

He Sjiosi

 

je maakt dezelfde fout die ik ook al duizend keer heb gemaakt ( en ik denk hierbij niet de enige te zijn ) . De fout zit hem in je calculatie. Je zegt dat je dit wil zien:

color & "¶" & "Alle"

 

Dit is natuurlijk tekst, maar moet je eens kijken naar het type 'Calculation result in': staat op nummer. Daarom werkt je relatie niet, en krijg je vraagtekens als resultaat te zien. Een veel voorkomende fout, en iets waar je echt op moet letten bij de aanmaak van een calculatie: wat wil je dat die teruggeeft: tekst, nummer, datum, ...

 

Als je dus bij je twee calculaties het type verandert in tekst (staat links onder in de calculatie venster) dan is je probleem opgelost. Verder ziet alles er goed uit.

 

De afbeelding toont hoe het wel moet staan.

 

Veel succes !

 

Andries

5a758dc9e3aa7_Picture3.png.3e00efe19a33b7f23f8606a768703132.png

Link naar reactie
  • 0

Oeps Andries,

 

Ach ja natuurlijk (en vanzelfsprekend ook al ontelbare malen fout gedaan en weer verbeterd) ik heb het meteen gewijzigd en nu werkt het bijna goed. Als ik het g_materiaalveld op fruit zet en g_color op geel blijft het portaal leeg, maar laat ik er het woord alle verschijnen en bij g_color geel, dan komen keurig de gele bananen in het portaal te staan. Sneu. Wat is de fout?

 

Sjlosi

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...