Ga naar inhoud
  • 0

Productinformatie FileMaker Pro 10


Peter Wagemans

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vindt FM Pro 10 zeker een goede mogelijke vervanging van versie 9.

Desondanks zal demigratie niet van de ene op de andere dag klaar zijn.

 

Blijft het met FM Pro 10 mogelijk om FM Pro 9 bestanden te openen? Ik begrijp wel dat de FM Pro 10 bestanden niet met FM Pro 9 kunnen worden geopend. (Vooral de nieuwe functionaliteiten zullen niet werken).

 

Heeft iemand daar al ervaring mee?

Link naar reactie
  • 0
Blijft het met FM Pro 10 mogelijk om FM Pro 9 bestanden te openen? Ik begrijp wel dat de FM Pro 10 bestanden niet met FM Pro 9 kunnen worden geopend. (Vooral de nieuwe functionaliteiten zullen niet werken).

 

1. het is mogelijk met FileMaker Pro 10 om FileMaker Pro 9 bestanden te openen.

2. in tegenstelling to wat je denkt, kan je met FileMaker Pro 9 ook FileMaker Pro 10 bestanden openen.

3. je veronderstelt echter correct dat de nieuwe FileMaker Pro 10 functionaliteiten niet zullen werken in FileMaker Pro 9.

 

Eigenlijk krijgen we hier opnieuw dezelfde situatie die we reeds meegemaakt hebben: van 7 naar 8 en van 8 naar 9. De bestanden kun je bijna altijd openen, nieuwere functionaliteit die de oudere versie niet "kent", zal genegeerd worden door die oudere versie.

Link naar reactie
  • 0
Netwerken:

TCP/IP; FileMaker Server 10 is beperkt tot 250 gelijktijdige clientverbindingen met FileMaker Pro/Pro Advanced en FileMaker Server 10 Advanced is beperkt tot 999 gelijktijdige clientverbindingen met FileMaker Pro/Pro Advanced; voor elke FileMaker Pro-/Pro Advanced-client is een exemplaar met licentie van FileMaker Pro/Pro Advanced 8.x, 9 of 10 vereist.

 

Ofwel. Filemaker 10 (server) heeft dezelfde bestandsstructuur als eerdere versies. Zolang er geen nieuwe functies aan de database worden toegevoegd, kan de server clients van versie 8.x, 9 en 10 bedienen. Versie 7 heeft wel dezelfde bestandsstructuur maar deze wordt niet meer ondersteund door de server.

 

mvg

 

Henk

Link naar reactie
  • 0
Blijft het met FM Pro 10 mogelijk om FM Pro 9 bestanden te openen? Ik begrijp wel dat de FM Pro 10 bestanden niet met FM Pro 9 kunnen worden geopend. (Vooral de nieuwe functionaliteiten zullen niet werken).

 

1. het is mogelijk met FileMaker Pro 10 om FileMaker Pro 9 bestanden te openen.

2. in tegenstelling to wat je denkt, kan je met FileMaker Pro 9 ook FileMaker Pro 10 bestanden openen.

3. je veronderstelt echter correct dat de nieuwe FileMaker Pro 10 functionaliteiten niet zullen werken in FileMaker Pro 9.

 

Eigenlijk krijgen we hier opnieuw dezelfde situatie die we reeds meegemaakt hebben: van 7 naar 8 en van 8 naar 9. De bestanden kun je bijna altijd openen, nieuwere functionaliteit die de oudere versie niet "kent", zal genegeerd worden door die oudere versie.

 

Mijn dank voor deze heledere toelichting! :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...