Ga naar inhoud
  • 0

Verifying databases


rmw

Vraag

Kan iemand mij vertellen waarom na een herstart van de FM server, zonder dat de databases in de console op gesloten staan, de server de databases gaat verifyen? :roll:

Het gaat om Windows2003 SP2, FMSA9

 

Je loopt hier tegen aan door die mooie windows updates die geforceerd een herstart om je oren slaan :cry:

 

#$!@&* windows..... :evil:

 

rmw

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je, vervelend niet? Ik heb met daar een tijdje geleden eens een keertje over "ingelezen" op Google, en heb uitgefineerd dat Windows bij het stoppen van het OS de services maar 20 seconden de tijd geeft om te stoppen. Die waarde kan je in de registry aanpassen.

Een service als FileMaker Server kan onmogelijk stoppen binnen de 20 seconden, soms zijn er gebruikers ingelogd die moeten buitengegooid worden, er is een hoop cache die naar de schijf moet weggeschreven worden, enz.

Het antwoord is dus voor de hand liggend:

De reden dat de server de databases gaat nakijken, is omdat Windows zelf de FileMaker service "hard" heeft gestopt bij de herstart van het OS, en sommige van de bestanden waren dus nog niet gesloten. Als een bestand niet goed is gesloten, ziet Filemaker Server dat bij opstart, en begint het bestand grondig na te kijken op fouten.

Het is eigenlijk een kleine schande dat je op je Windows server instelt dat er niet vanzelf mag herstart worden, en dat op een zeker ogenblik Windows zelf die instelling verandert zonder je toestemming. Innige deelneming en een #$!@&* eveneens van mij aan het adres van microzacht.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...