Ga naar inhoud
  • 0

milliseconden in fmpro


Tom

Vraag

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

wil je filemaker als stopwatch gebruiken of alleen tijden noteren in milliseconden? Dat laatste kan volgens mij (gewoon seconden achter de komma noteren). Als je Get (currenttime) gebruikt, krijg je tijd op de seconde nauwkeurig. Ik heb eens ergens gelezen hoeveel keer per seconde Filemaker de processor kan benaderen (kan het zogauw niet terugvinden). Maar ik dacht niet vaak genoeg om er milliseconden uit te kunnen peuren met een plugin o.i.d. Dus dan zou je afhankelijk zijn van een inputapparaat dat milliseconden kan registreren en dan met bijv. troi serial plugin koppelen aan filemaker.

Link naar reactie
  • 0

ik wil eigenlijk een unieke key genereren, die bv de user afkorting

(3 leters) combineert met de tijd (timestamp).

Geen enkel probleem om dit te doen als gebruikers op een knop drukken

en iets nieuw aanmaken.(je kan eventueel een duplicate key opvangen en 1 seconde verhogen)

Als je echter in een script een aantal records wil laten aanmaken die de gebruiker

nadien kan opvullen, kom ik vrees ik wel in de problemen.

Door de snelheid van het script worden er meerdere records per seconde aangemaakt

en krijg ik geen unieke keys meer.

 

Ik kan dit eventueel oplossen door er nog een auto serial achter te kleven.

Ik wil natuurlijk ook de key niet te groot maken.

Mijn bedoeling is om direct aan de key te kunnen zien wie wanneer iets aangemaakt heeft.

 

Ik had ook gedacht aan een soort van tiks binnen het systeem, maar ik heb nergens iets gevonden

waar je deze kan registreren.

 

Zeker bedankt voor je reactie.

 

mvg

 

Tom

Link naar reactie
  • 0

ik vind dat het hier echt veel te ver wordt gezocht... maak gewoon verschillende velden aan:

 

1 veld: creator

1 veld: creation timestamp

1 veld: modifier

1 veld: modification timestamp

 

als je dan graag die info in 1 veld wil zien, maak dan een tekst calculatie aan: Createor & " - " & CreationTimeStamp & " - " & Modifier & " - " & ModificationTimeStamp.

 

Naar mijn mening dient een primary key maar voor 1 ding: het uniek maken van een record binnen zijn context, en is dus een serieel nummer meer dan genoeg (eventueel een stukje tekst ervoor die aanduidt in welke tabel je eigenlijk zit). Een primary key gebruiken voor extra informatie in op te slaan is naar mijn mening niet juist, en kan zelfs tot fouten leiden (zoals in dit geval duidelijk wordt gemaakt).

 

Dus vier extra veldjes aanmaken en je probleem is opgelost. Of ik zie hier echt iets over het hoofd...

Link naar reactie
  • 0
Naar mijn mening dient een primary key maar voor 1 ding: het uniek maken van een record binnen zijn context, en is dus een serieel nummer meer dan genoeg

 

mee eens, maar ik begreep dat het er hier om ging de records als uniek herkenbaar voor de gebruiker te maken. Als je gebruiker en timestamp gelijk zijn (door gescripte aanmaak) kun je dat bewerkstelligen door een batchvolgnummer mee te geven in het aanmaakscript. Dat staat los van de primary key.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij levert dit in een script die in één slag even 100 records aanmaakt, een aantal dubbelingen op. Niet handig voor iets dat uniek moet zijn.

 

Zo zie je maar weer dat ieder zijn/haar eigen insteek heeft om de unieke code te genereren. Best apart dat je daar met Filemaker niet iets standaards voor hebt dat altijd goed gaat...

Blijkbaar gaat het om allerlei redenen hier en daar mis...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...