Ga naar inhoud
  • 0

Veelzijdige relatie


Nico Brinkhof

Vraag

Hoi, Ik ben een nieuwe in de fm en gebruik Pro 10 advanced.

Nu is het zo dat ik vast loop bij het volgende: Ik heb de volgende vraag: Via een invul layout gebruik ik:

Lokatie_ID

Lokatie_naam

Aan deze lokatie hangen zalen met een eigen ID.

 

Nu kan ik bij een volgende invul Layout de lokatie selecteren via een dropdown menu. Echter wil ik een 2de dropdown menu waarin alleen de zalen weergegeven worden corresponderend aan de lokatie. Tot nu krijg ik via de dropdown menu alle zalen te zien.

 

Gaat dit via een script of is het een aanpassing van een relatie?

Nico

Link naar reactie

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Nico,

 

Niet echt netjes. Je eerste berichtje/vraag op Clarify en niemand reageert... :D

Ondertussen dateert je vraag al sinds... OK, ze is tamelijk gedateerd, laat ons het zo stellen.

 

For what it's worth, zo na meer dan een maand: je kan dat wel degelijk. Maak een extra relatie via het veld van de eerste dropdown menu, naar de zalen. Je dropdown menu van de 2de dropdown menu kan je baseren op die relatie. Kijk maar eens goed in de dialoog box waar je popup menus en dropdown lists definieert: je kan daar ALLE waarden laten zien, of de waarden die je ziet vanuit een bepaalde occurrence naar een andere. Over de relatie.

 

Al niet meer een dingetje voor beginners. Ik kon het niet laten hier even op te reageren. Niemand verdient het om geen antwoord te krijgen op deze site... zelfs al is het ietwat overtijd. :roll:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...