Ga naar inhoud
  • 0

Parameters in doelveld


ESLimburg

Vraag

Is het mogelijk om in scripts het doelveld te laten bepalen door parameters?

 

Ik heb namelijk een kassasysteem waarin zich 12 catagorieen met elk 12 producten bevinden.

Hierin wil ik de vooraad bijhouden en moet ik dus in de tabel cat1 de velden vooraad1 t/m vooraad12 kunnen aanpassen met scripts. Daarna zijn cat2 t/m 12 aan de beurt. in totaal dus 144 scripts. Kan ik dit niet afvangen met 1 script mbv parameters?

 

In het systeem kiest de de gebruiker eerst voor de catagorie waarin het product zich bevind, vervolgens kiest de gebruiker het product waarvan de vooraad aangepast is. Doormiddel van een dialoogvenster geeft de gebruiker dan aan hoeveel producten er extra zijn bijgekocht en klikt op ok. Het script telt de huidige vooraad bij de nieuwe vooraad op en dit word weggeschreven in het veld vooraad1.

 

Alles is op te vangen met parameters behalve de laatste stap. Het wegschrijven naar vooraad1. Ik kies daar voor de functie veld instellen waar het doelveld Vooraad1 is. Bij het opgeven van het doelveld is echter nergens plaats voor parameters.

 

Kan dit op een andere manier? Ik heb namelijk geen zin om 144 scripts te maken.

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

set field by name is helaas een functie die pas in FileMaker 10 geboren is.

 

een mogelijke work around is om met objecten te werken. Op een bepaalde layout geef je de velden voorraad 1 ... voorraad 12 een object naam ( bij object info ).

 

In je script kan je dan met de "go to object" script stap naar die velden gaan, en dan gewoon "set field" als volgende script stap zonder veld te definieren. Op die manier kan je de velden invullen. Is niet de meest optimale manier maar ja... volgens mij de enige.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt dit gemakkelijk oplossen met een portaal.

De inhoud van het portaal kies je door een veld aan te maken met een invoerlijst cat1, cat2 enz.

In de portaal regel, waar zich dus de 12 producten vertonen uit de gekozen categorie, zet je je script met een button, dit kan nu werken binnen de portaal regel.

 

That's all

 

Vr gr

Harry

Link naar reactie
  • 0

Als je de verschillende parameters doorgeeft aan een simpel Set Field script, zal het script de verschillende parameters afzonderlijk gebruiken om elk Set Field afzonderlijk uit te voeren.

 

Je zet de waarden bij elkaar met een delimiter, het script parsed de waarden afzonderlijk om ze uit te voeren.

 

Het volstaat om je parameters aan te passen om het script dynamisch te maken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...