Ga naar inhoud
  • 0

start/stop van toestel combineren met filemaker


edc

Vraag

Ik ben op zoek naar een methode om

Wanneer ik op de startknop van een machine druk, er een filemaker script getriggerd wordt.

of

Wanneer ik in filemaker op een start button klik een machine gestart wordt.

kent iemand een mogelijkheid om dit te verwezenlijken?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het gaat om een industriële toepassing.

Stel je een silo voor van waaruit een vrachtwagen moet worden beladen. In de vrachtwagen mag max 20 ton.

Ik heb een filemaker toepassing gemaakt waarbij, wanneer men op een startknop klikt, de tijd begint te lopen en in functie van de tijd ziet men ook op het scherm een simulatie van de hoeveelheid die reeds geladen is, zodat de operator weet wanneer hij de klep opnieuw moet sluiten. Dit werkt momenteel zeer bevredigend, echter nu moet de operator op een knop (=bedieningspeer) drukken om de laadklep te openen en liefst terzelfdertijd op zijn scherm op de knop klikken van de filemakertoepassing.

We zouden dit willen reduceren tot één knop. Ofwel via filemaker de klep openen ofwel via de startknop van de klep het filemakerscript triggeren.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...