edc Posted April 2, 2009 Posted April 2, 2009 Ik ben op zoek naar een methode om Wanneer ik op de startknop van een machine druk, er een filemaker script getriggerd wordt. of Wanneer ik in filemaker op een start button klik een machine gestart wordt. kent iemand een mogelijkheid om dit te verwezenlijken? Quote
0 hiker Posted April 2, 2009 Posted April 2, 2009 Misschien goed om te vertellen over wat voor machine het gaat. Optie 2 lukt mij namelijk wel: als ik op de printtoets klik, dag gaat mijn printer aan het werk. Maar dat is vast niet wat je bedoelt. Quote
0 edc Posted April 2, 2009 Author Posted April 2, 2009 Het gaat om een industriële toepassing. Stel je een silo voor van waaruit een vrachtwagen moet worden beladen. In de vrachtwagen mag max 20 ton. Ik heb een filemaker toepassing gemaakt waarbij, wanneer men op een startknop klikt, de tijd begint te lopen en in functie van de tijd ziet men ook op het scherm een simulatie van de hoeveelheid die reeds geladen is, zodat de operator weet wanneer hij de klep opnieuw moet sluiten. Dit werkt momenteel zeer bevredigend, echter nu moet de operator op een knop (=bedieningspeer) drukken om de laadklep te openen en liefst terzelfdertijd op zijn scherm op de knop klikken van de filemakertoepassing. We zouden dit willen reduceren tot één knop. Ofwel via filemaker de klep openen ofwel via de startknop van de klep het filemakerscript triggeren. Quote
0 Freaky Posted April 2, 2009 Posted April 2, 2009 heb ook zo een gelijkaardige oplossing gemaakt in windows : samen met ch standard & een velleman iokaartje dat via usb kabel met pc verbonden is Quote
0 Ron9_15 Posted April 2, 2009 Posted April 2, 2009 Je hebt 2 plugin mogelijkheden om rechtstreeks hardware aan te sturen, de Troi serial plugin of 24u Phidgets plugin.Eventueel kan er met visual basic of os scripting (autoit of applescript) een en ander gedaan worden. Groetjes Quote
Question
edc
Ik ben op zoek naar een methode om
Wanneer ik op de startknop van een machine druk, er een filemaker script getriggerd wordt.
of
Wanneer ik in filemaker op een start button klik een machine gestart wordt.
kent iemand een mogelijkheid om dit te verwezenlijken?
4 answers to this question
Recommended Posts