Ga naar inhoud
  • 0

Activatie


burggraaf

Vraag

In tegenstelling tot Filemaker 9 kent 10 een locale activatie:

 

FileMaker Pro 10 and FileMaker Pro 10 Advanced have local activation. Activation takes place on your PC or Mac. Unlike FileMaker Pro 9 and FileMaker Pro 9 Advanced, there is no longer the requirement for a connection to the FileMaker Activation servers via the internet, nor the need to activate by telephone.

 

Is dit weer als 'vanouds' of zit er toch ergens een beperking als addertje onder het gras?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Wat bedoel je met een addertje????
Dat lijkt mij toch duidelijk!
of je moet iets ander suggeren met je vraag.
volgens mij niet hoor!

 

Vroeger kon je fm gewoon installeren op iedere computer die je bezit (niet alleen je labtop en pc). Bij nieuwe computers hoefde je niet na te denken, deactiveren hoefde niet. Als je de zelfde code gebruikte kon je ze gewoon niet tegelijkertijd gebruiken. dat was het!

Filemaker 9 moest je via het internet of telefonisch activeren en deactiveren net als veel van die ms spullen, niks voor fm toch?

 

Ik wil net als burggraaf best wel weten wat ze precies bedoelen met "local activation". Zijn we weer terug of gebeurt er toch nog iets op de achtergrond? Moet je deactiveren of is het niet zo erg als je dat vergeet, dat soort dingen.

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht wel dat de software geactiveerd wordt via het internet. tijdens de installatie heb ik de router fors zien werken en dat is dan niet voor niets.

De naam van de software welke voor activatie wordt gebruikt heb ik ergens een keer voorbij zien komen, het betreft een partij die dit ook regelt voor autocad en dat soort grote jongens.

 

Welke effecten er dan zijn, geen idee. Het zomaar opgeven van activatie kost Filemaker veel geld, ik zou het vreemd vinden dat ze het zomaar zouden op gaan geven.

De wijze van FM9 is natuurlijk knap onhandig en daarmee arbeids intensief. Kost dus ook weer geld.

Link naar reactie
  • 0
FileMaker Pro 10 and FileMaker Pro 10 Advanced have local activation. Activation takes place on your PC or Mac. Unlike FileMaker Pro 9 and FileMaker Pro 9 Advanced, there is no longer the requirement for a connection to the FileMaker Activation servers via the internet, nor the need to activate by telephone. Therefore, you will not have the Activate or Deactivate option under the Help menu.
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...