Ga naar inhoud
  • 0

script activeren in andere toepassing


fmwebshop

Vraag

Wie zou een mogelijkheid kunnen bedenken om op de onderstaande manier een script in een andere toepassing te activeren?

 

Voor het idee:

Ik heb een script in toepassing A dat een script activeert in toepassing B.

Nu maak ik een kopie van B, genaamd C, en wil met hetzelfde script in A nu het identieke (B) script in C activeren.

Dat kan ik nu alleen doen door het script in A aan handmatig te passen.

Dit is te gecompliceerd voor de gebruikers.

Ik zou een variabel script willen maken met als variabele de naam van de te activeren toepassing. B of C.

 

Vind hiervoor geen oplossing.

 

Dank voor je reactie.

Link naar reactie

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er is volgens mij geen mogelijkheid om script-aanroepen te berekenen.

Het enige dat je kan doen is beide toepassingen beschikbaar maken in je ontwikkelomgeving. Dan in je basis-script beide aanroepen opnemen en vervolgens op basis van een criterium de een of de andere aanroep gebruiken.

Als je naast C vervolgens ook nog D,E en F enz wilt aanmaken wordt het lastig, maar voor een vast aantal moet het op die manier mogelijk zijn.

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Peter,

 

Ik kom nog even terug op je vriendelijke tip wat betreft het mfmb_doscript dat een script in een andere toepassing triggert.

Ik gebruik als "bestand" dit pad fmnet:/dbfmsXX.hostserver.com/FMWSXY

Het lukt mij hiermee niet om het script in dit bestand te triggeren.

 

Wat is fout?

 

Dank.

Vriendelijke groet

Harry

Link naar reactie
  • 0

Dag Harry,

fmnet:/dbfmsXX.hostserver.com/FMWSXY
Die syntax kan je niet gebruiken. Je kan alleen de bestandsnaam gebruiken. Dat houdt dus ook in dat je het bestand reeds moeten open hebben.

Hopelijk zet dat geen domper op de vreugde.

 

Misschien nog even dit: je kan een FileMaker bestand openen via de fmp7:// protocol syntax. Zoek even op "open url" in je FileMaker electronische help file.

Hierdoor kan je het openen van een FIleMaker bestand "zacht coderen".

 

Je moet het bestand wel ruimte geven om te openen, ik denk niet dat je zomaar midden in een script de "Open URL" script stap kan gebruiken om een FileMaker bestand te openen, alleen als laatste stap.

Het zal waarschijnlijk ook kunnen als je in je script een "pauze" commando plaatst vlak na het "Open URL" commando. Als je de script stap zó configureert dat hij een paar seconden wacht vooraleer verder te gaan, dan kan je script verder lopen en de DoScript instructie geven die nodig is.

 

Ik weet niet of ik al die uitleg wel moet geven, maar ik denk hier even met je mee.

 

Knutsel, knutsel... :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...