Ga naar inhoud
  • 0

Getallen in een tekstveld


Johnny

Vraag

Als ik een getalveld vul met een bedrag en de notering is op financieel ingesteld dan gebeurt er bij de invoer van bijvoorbeeld 2000935 dit: 2.000.935,00.

Dat is precies de bedoeling.

 

In een calculatieveld met tekst als uitkomst krijg ik 2.000.935,00 niet terug, maar krijg ik de oorspronkelijke invoer 2000935 terug. Maar ik wil de notering van een bedrag terug hebben. Hoe krijg ik dat voor elkaar zonder de andere getallen in het tekst calculatieveld te beïnvloeden (deze moeten dus niet als bedrag worden opgenomen)?

Link naar reactie

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik vrees dat je zelf een opmaakfunctie zal moeten schrijven. Je kan namelijk alleen nummer velden formatteren op de layout. Het is namelijk zo dat hij in je eerste geval het nummer enkel als 2.000.935,00 weergeeft, maar dat in de database nog altijd de waarde 2000935 wordt opgeslagen.

 

Met tekst velden is dit niet mogelijk, en zal je dus zelf een functie moeten schrijven die het nummer 2000935 als 2.000.935,00 uitschrijft.

 

Groetjes

 

Andries

Link naar reactie
  • 0

De vraag is of dat wel noodzakleijk is.

 

Als je deze gegevens wil gebruiken voor het tonen van informatie kun je beter gebruik maken van samenvoegvelden en zo de teksten aan elkaar plakken. Hierbij is het dan wel zo dat alle getalvelden dezelfde opmaak krijgen. tenzij je verschillende blokken tekst aanhoudt en daarmee de samenvoegvelden scheidt.

 

Je kan ervoor kiezen om het valutaveld apart te laten en deze apart op te maken middels een calculatie. Dit is een beetje wat andries voorstelt.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...