Ga naar inhoud
  • 0

bekend probleem?


hiker

Vraag

In FM10 advanced heb ik in de header een aantal knoppen gemaakt.

In de layoutweergave staat alles goed, zodra ik in de bladermodus zit verschuiven de knoppen en wordt de header groter gemaakt.

 

Na enig zoeken blijkt dat bij de weergave van de objectinfo bij "Wijzig formaat automatisch" de ankertjes aangekruisd moeten staan.

Zodra deze alle vier uit (niet aangevinkt) staan verschuiven de objecten onderling.

 

Iemand anders hier ervaring mee?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Jawel, en het klopt ook nog, volgens mij.

 

Standaard staan de vinkjes Boven en Links op aan, de andere twee op uit.

Dan is het object op dezelfde plaats te zien als in de layout modus.

 

Staat links en recht beide aan, dan vergroot het object zich met de schermgrootte.

Boven en onder precies hetzelfde.

 

Staat alles uit, dan blijft de objectgrootte hetzelfde, maar verschuift het object zich "gecentreerd" mee met de schermgrootte.

Link naar reactie
  • 0

standaard zet je de ankers op links-boven. Hoe je ook aan je venster schuift, ze blijven altijd op de goede positie.

Als je de ankers op rechts-boven zet worden ze relatief aan de originele positie rechts uitgelijnd.

Als je links, boven en rechts aanvinkt wordt het object uitgerekt in verhouding als je het scherm groter trekt.

etc. etc.

 

Als je niets aanvinkt wordt het object relatief op de zelfde positie gezet waar deze origineel op stond.

De ruimtes om het object heen worden dus relatief groter of kleiner naarmate je het scherm groter of kleiner maakt.

De minimum positie is in alle gevallen de positie waar je het object in de layout modus neer hebt gezet.

 

Groet, Niels

Link naar reactie
  • 0

In dat geval heb ik de functie van de ankertjes verkeerd begrepen. Ik had het vergeleken met bijvoorbeeld Photoshop, waar de ankertjes betekendn dat iets proportioneel vergroot/verkleind wordt.

Dat betekent het hier dus niet.

Overigens vindt ik het wel vreemd dat bij de overgang van layout- naar browsemodus alles al verschuift, ondanks dat het scherm niet van grootte veranderd.

 

Maar ik weet nu waar ik op moet letten als zoiets weer gebeurt.

Bedankt voor de uitleg.

 

Hiker

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...