roncatto Posted June 15, 2009 Posted June 15, 2009 Ik zit met het volgende probleem ik wil een layout maken die alle records weergeeft van 2 verschillene tabellen bv Tabel 1 (klas A) naam voornaam geboortedatum Tabel2 (Klas B) naam voornaam geboortedatum Layout moeten alle namen zijn en deze moeten geordend zijn op geboortedatum De 2 tabellen moeten afzonderlijk blijven bestaan en dus mag ik deze niet samenvoegen Kan iemand mij hiermee helpen? Heeft er iemand een voorbeeld? Dank u Quote
0 hbrendel Posted June 15, 2009 Posted June 15, 2009 Maak een nieuwe tabel aan met 1 record. Maak hiervoor x-relaties aan met de betreffende tabellen. Baseer je layout op deze nieuwe tabel en maak hierin twee portalen. Succes, Henk Quote
0 roncatto Posted June 15, 2009 Author Posted June 15, 2009 is er echt geen andere mogelijkheid als deze? Heeft er iemand een voorbeeldje van? Quote
0 hbrendel Posted June 15, 2009 Posted June 15, 2009 (edited) Er zijn vast wel andere mogelijkheden, maar dit is toch supereenvoudig... Portalen.fp7 Edited June 15, 2009 by Guest Quote
0 eroos Posted June 15, 2009 Posted June 15, 2009 Dit is wat Henk bedoelt... Inderdaad supereenvoudig. In principe hoeft het tabel waarin je de data toont geen records te bevatten, maar als je dan in het layout klikt krijg je iedere keer een vervelende melding. Verder heeft de X-relation één nadeel, je kan er geen records mee maken in je portalen, alleen kijken dus!... of verwijderen als je dit aanvinkt. tweeopeen.fp7 Quote
0 roncatto Posted June 16, 2009 Author Posted June 16, 2009 Uw voorbeeld is niet echt de oplossing die ik in gedachte heb Ik zou in de lay-out maar 1 tabel willen zien met daarin de gegevens van de 2 verschillende tabellen en deze gesorteerd op datum Quote
0 Durk Posted June 16, 2009 Posted June 16, 2009 Tabel 1 (klas A)naam voornaam geboortedatum Tabel2 (Klas B) naam voornaam geboortedatum Layout moeten alle namen zijn en deze moeten geordend zijn op geboortedatum De 2 tabellen moeten afzonderlijk blijven bestaan en dus mag ik deze niet samenvoegen Van wie mag dat niet? Als jij het bent, wil ik je ervan overtuigen dat dit een schending is van normalisatie en korrekt database design Als het je opdrachtgever is, moet jij hèm ervan overtuigen dat dit een schending is van normalisatie en korrekt database design. Zeg maar, dat Clarify het gezegd heeft Als je alle kinderen in een enkele tabel aldus samenvoegt: naam voornaam geboortedatum klas (een tabel 'klassen' en een tabel 'scholieren' kan ook en is waarschijnlijk in verband met andere functies van de database het betere ontwerp) dan is het probleem opgelost. Quote
Question
roncatto
Ik zit met het volgende probleem
ik wil een layout maken die alle records weergeeft van 2 verschillene tabellen
bv
Tabel 1 (klas A)
naam
voornaam
geboortedatum
Tabel2 (Klas B)
naam
voornaam
geboortedatum
Layout moeten alle namen zijn en deze moeten geordend zijn op geboortedatum
De 2 tabellen moeten afzonderlijk blijven bestaan en dus mag ik deze niet samenvoegen
Kan iemand mij hiermee helpen?
Heeft er iemand een voorbeeld?
Dank u
6 answers to this question
Recommended Posts