Ga naar inhoud

Verzoek test


Aanbevolen berichten

Is er iemand onder U die voor mij de moeite zou willen doen om een Demo versie te testen op PC?

Even oppervlakkig.

 

Ik heb een toepassing geschreven waarvan ik een Demo via download ter beschikking stel op mijn site.

De toepassing is door mij gebouwd op Mac in FM 9.

Ik heb niet de beschikking over een PC.

 

De Demo op de site duidelijk aangemerkt als Mac versie wordt iedere dag een aantal keren gedownload.

In het openingsscript zit een verzend automatisch email regel met wat opgehaalde info.

Deze scriptregel werkt alleen op Mac met Mail.

Nooit ontvang ik echter een email hetgeen dus waarschijnlijk wil zeggen dat de Demo telkens door PC gebruikers wordt gedownload.

Ik heb nooit getest of de Demo goed werkt op PC.

Kennelijk echter bevinden mijn potentiële kopers zich onder de PC gebruikers en zal ik een dus PC moeten aanschaffen...

 

Voordat ik hier aan begin wil echter de beperking "voor Mac" bij de Demo op de site weghalen en zien wat er gebeurt.

 

Bij voorbaat dank.

Vr groet

Harry

http://www.fmwebshop.nl

aangepast door Gast
Link naar reactie

Zonet geprobeerd. Lijkt ok maar met volgende opmerkingen:

Je krijgt wel altijd de mail eerst te zien. Ze wordt dus niet volautomatisch verstuurd. Je kan dus nog altijd zelf beslissen of je de mail al of niet verzendt.

Wanneer je automatisch zou laten versturen krijgt de windows gebruiker altijd een waarschuwing dat een externe applicatie een mail probeert te versturen (wat zou kunnen wijzen op een virus). Dit weerhoud waarschijnlijk de meeste potentiële klanten om de mail ook effectief te versturen.

Link naar reactie

Dank je wel edc,

 

Krijg je ook meteen de inhoud van de mail te zien ?

Zo ja, kan ik in de tekst vragen of ze zo vriendelijk willen zijn de betreffende mail te versturen.

 

Op Mac wordt de mail echt onzichtbaar verstuurd, comfortabel...

Maar ja wij hebben geen virussen.

 

Vr groet

Harry

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ziet er mooi uit, Harry. Alleen, ik schrik hier even omdat ik een mail hoor vertrekken die ik helemaal niet verstuurd heb.

 

Het is dat ik je ken, en weet dat je hier niks kwaad mee bedoelt, maar dit moet je echt heel voorzichtig aanpakken, hoor.

In deze tijd van spyware en virussen is het vertrouwen immers weg als een applicatie zonder toestemming van de gebruikers mailtjes begint te versturen.

 

Ik zou dit anders aanpakken. Stel gewoon de vraag in je software en vraag of FileMaker dit als een mailtje mag versturen.

Groetjes -- peter

Link naar reactie

Waar ik benieuwd naar ben is hoe je de omwisselkoersen regelt?

De Nederlandse belastingdienst rekent met de lijsten zoals de douane die samenstelt. Ik had een koppeling met internet met de dagelijkse koersen maar die werden niet geaccepteerd door de accountant. (koersverschil tussen dagkoers en de lijsten van de douane moeten worden geboekt als koersverschil.)

Link naar reactie

De Web Shop toepassing die ik gebouwd heb is bedoeld voor kleine gebruikers.

Je moet het zien als een veredelde winkel Kassa.

Flexibel, pragmatisch aanpasbaar en met een flink aantal marketing instrumenten.

Aankoopgedrag, frequentie, site bezoek, mailing, enz..

Omzet en winst per artikel, klant en periode.

Een internet site gekoppeld aan de kassa, daar waar de artikelen bestanden en de occasion lijsten altijd up to date zijn, daar zorgt de ondernemer wel voor.

Daar en tegen blijken in de praktijk de website data slecht of helemaal niet bijgehouden te worden en dat is hiermee opgelost.

 

Maar, het is een subadministratie.

Het produceert concrete, gedetailleerde omzetlijsten, lijsten van marge in- en verkopen, voorstellen voor inkopen, berekende voorraadwaarden.

 

De totalen lijsten kunnen net als kassa uitdraaien in een standaard boekhoudprogramma geboekt worden, alsmede de inkoopfacturen en de verdere uitgaven.

Dit is een kasboekhouding zoals gebruikelijk in de detailhandel.

 

Ik heb hiervoor gekozen omdat voor de dagelijkse praktijk de gebruikelijke administratietoepassingen onvermijdelijk véél te rigide zijn ontworpen.

Deze ontaarden al snel in een rommeltje.

 

Het web viewertje dat ik ingevoegd heb met de valuta koersen functioneert dus slechts als handvat om de verkoopprijzen op te kunnen baseren.

De verkoopprijzen in de detailhandel worden vaak vanuit de losse hand vastgesteld. Gebaseerd op meerdere variabelen, concurrentie, uniciteit, "wat zou de klant er voor willen betalen"

Sommige producten met 25% sommige met meerdere honderden % winst.

De inkopen worden direct geboekt tegen het werkelijk betaalde bedrag.

Zo werk de kleine detailhandel in praktijk.

 

Vr Groet

Harry

Link naar reactie

Harry,

OK is goed als je dit op die manier oplost voor die enkel valuta omzetting.De boekhouding waar ik over praat is ook van een kleine detailhandel daar zit geen verschil in voor de belastingdienst. Alleen heeft die man heel erg veel boekingen vanuit vreemde valuta naar euri en helaas moet dat volgens bepaalde regels. Ik dacht ook eerst gewoon de wisselkoers aanhouden. Ik hou voorlopig mijn eigen oplossing maar even aan tot ik een betere kan vinden :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...