Ga naar inhoud
  • 0

mailing sturen


hiker

Vraag

Opzet database: adresbestand met bedrijfsgegevens en een tabel met contactpersonen die bij de bedrijven horen.

Per contactpersoon is aan te geven of de persoon een mailing moet ontvangen. Er kunnen dus meer mailingen naar 1 bedrijf gaan.

De layout voor de mailingbrief is gemaakt in het adresbestand.

 

Als ik echter de selectie maak van contactpersonen en dan wil printen dan wordt van layout gewisseld (van contactpersonen naar mailingbrief), dan worden niet meer alle contactpersonen gemaild, de selectie blijft dan steken op het aantal bedrijven dat erbij hoort. Er gaat dus 1 mailing per bedrijf weg, ook als daar 2 contactpersonen zijn aangevinkt.

 

Als ik de layout Contactpersonen gebruik voor de brief dan gaat het wel goed, alleen is dan het overzicht contactpersonen weg omdat de layoutweergave geen tabel meer is.

Er moet dus een layout gekoppeld worden aan Contactpersonen, maar dat gaat dus niet in 1 bestand.

 

Wat is de beste werkwijze hierin?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Eroos,

 

Bedankt, eindelijk gevonden.

Ik ben ooit in FM5 opgehouden met programmeren en ben nu in FM10 weer begonnen.

Deze optie had ik nog niet gezien.

Verder een hoop leuke dingen in FM10 al toegepast, zoals scriptactivering, mailen, eigen functies, etc.

 

Nog wel een vraag over eigen functies: die kun je alleen in de huidige toepassing gebruiken?

Het zou leuk zijn om de functies eenmaal aan te maken en dat die altijd in FM10 aanwezig is, ook als je met een nieuwe database start. Of zit dat toevallig ook nog ergens?

 

In elk geval bedankt voor deel 1 (ik weet niet hoeveel nog volgen) ;-)

 

Groet,

Hiker

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...