Ga naar inhoud
  • 0

Kent FM10 ook een veldmask?


Sebastian

Vraag

Beste leden,

 

In foxpro was het simpel om een getalveld te koppelen aan een format bijvoorbeeld 9999 !! Bijvoorbeeld alleen 4 cijfers, een spatie en 2 letters (die automatisch bij invoer in hoofdletters worden omgezet) kunt invoeren.

 

Ik zie dat (nog) niet in FM. Wat ik wel zie is dat bij de voorbeelden die meegeleverd zijn bij FM de getallen niet mooi onder elkaar staan;

 

bv 1.344,89

12,33

103,55

 

Maar ik ben natuurlijk wel een FM newby. :oops:

 

Iemand de oplossing?

 

Bvd, Sebastian.

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
...Overige opties zijn via berekeningen te maken, maar dat vereist dan wel een extra veld.

 

Als je gebruik maakt van de calculated value of berekende waarde van een veld en je vinkt af 'bestaande waarde van veld niet vervangen' dan hoef je geen extra veld te gebruiken. Sterken nog, je kan in deze berekening dan verwijzen naar Self ( ).

Met de functie Filter () kun je aangeven welke tekens toegestaan zijn. Op de site van Brian dunning staat een custom functie exclude () wat precies het tegenovergestelde doet.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...