Ga naar inhoud
  • 0

keuzemenu koppelen aan knop


bartje

Vraag

Ik heb in één van mijn layouts op dit moment verschillende knoppen die elk een aparte printopdracht vertegenwoordigen (print adresetiket, print archiefetiket, print dossieretiket). Dit wil dus zeggen drie verschillende knoppen.

 

Omdat ik mijn UI zo simpel en overzichtelijk mogelijk wil houden zoek ik een oplossing waarbij ik slechts één knop zou hebben met een printsymbool. Wanneer je op die knop klikt zou er dan een keuzemenu moeten verschijnen waarin de drie verschillende printopdrachten worden weergegeven en waarin je dus de juiste opdracht kan kiezen.

 

is dit mogelijk en zo ja hoe maak ik dat dan ?

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Verschillende opties zijn mogelijk:

 

1. Globaal veld

 

wat je kan doen is een globaal veld aanmaken "print optie". Dat globaal veld zet je dan naast je print knop.

 

In het globaal veld kan je dan intypen ( of kiezen uit waardelijst ) wat voor soort ticket je wil afdrukken. Je kan dan in je script dit globaal veld testen op zijn waarde en aan de hand hiervan het juiste ticket afprinten.

 

 

2. Een custom dialog box

 

In je script laat je een custom dialog tonen met de drie keuzes. Het grote nadeel hiervan is, is dat FileMaker gelimiteerd is tot drie knoppen. Als er dus later meer opties bijkomen kan dit niet, en je hebt natuurlijk ook geen plaats meer voor een annulatie knop.

 

 

3. Een keuze layout

 

In je script laat je hem een klein nieuw venster openen. Op dit venster heb je dan je drie knoppen staan.

Link naar reactie
  • 0

Misschien is dit iets. (Zie aangehangen voorbeeld - werkt alleen met FMP 10 door het gebruik van een script trigger.)

 

Op dezelfde positie als het printersymbool ligt een tekstveld, vormgegeven als keuzemenu, dat onzichtbaar is door de tekst dezelfde kleur te geven als de achtergrond en de omlijning op nul te zetten.

 

Door op het symbool te klikken wordt dus eigenlijk het veld/de keuzelijst 'geopend'. Men kiest een waarde, waardoor die veranderd wordt (het veld is leeg, dus iedere keuze is een verandering aan de waarde).

 

Door een script dat getriggerd wordt bij verandering van de veldwaarde wordt een script gestart dat eerst, afhankelijk van de gekozen drukoptie, een onderscript start waarin de eigenlijke drukopdracht staat, daarna het veld weer leeg maakt en tot slot het veld verlaat.

 

Groet,

 

Durk

 

edit: v2 - moet nu ook op OSX meteen werken.

drukopties.fp7

aangepast door Gast
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...