Ga naar inhoud
  • 0

Import verschillend format in een tabel


modmymac

Vraag

om te beginnen ben ik helemaal newbie op gebied van databases. heb vroeger alleen een beetje gestoeid met basic.

wat ik wil is het volgende: importeren van bankmutaties om vervolgens te kunnen bewerken tot soort offline rekening overzicht etc. ik ben zover dat ik ING en ABNAMRO data kan inlezen in 2 afzonderlijke tabellen. het formaat van beide banken is natuurlijk niet gelijk. bij het inlezen calculeer ik een extra date field want ook het datumformat verschilt. later wil ik op alle mutaties kunnen rekenen en filteren, dus is het mi handig om te komen tot een gezamenlijke tabel. is dit mogelijk of zou je bij het importeren alles al in een lijst moeten zetten en zo ja hoe aangezien de formats ongelijk zijn. heeft iemand misschien een voorbeeld van een ingewikkeld importscript, waarbij al met data wordt gestoeid? :D

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Er bestaat een standaard mutatie bestand formaat wat goed beschreven is, en door de banken wordt aangeboden.

Ik heb alleen ervaring met ABNAmro waar je kunt kiezen voor dit standaard formaat.

"MT940" zo uit mijn hoofd gezegd.

Even Googelen op MT940, en je hebt een boek aan berichten en beschrijvingen.

Dit zou je probleem op moeten lossen

 

Suc6 met bouwen van je applicatie(tje)

 

cor de Bruin

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of abn amro nu beter omgaat met de standaard code MT940 maar ik heb hier mee gewerkt en werd gek van elke keer een andere uitkomst van de import (in dus toen alleen nog Macgirobase). Om die reden heb ik toen gewoon het standaard tekst (txt) formaat gebruikt. Dat werkt prima en is altijd hetzelfde formaat zodat importeren elke keer een goed resultaat geeft. Voor ING gebruik ik comma gescheiden (CSV). Je moet dan wel als je beide in een tabel zet eea omzetten. Om die reden heb ik toen in macgirobase aparte velden opgenomen die eea omzetten. (bv -40 moet worden "af" en bedrag 40 enz enz) Is leuk om te stoeien maar zoals als al vermeld door peerke als je meteen de downloads wilt bewaren en overzichtelijk houden pak gewoon bankgirobase van macfan.

Link naar reactie
  • 0

Dank voor de reacties. macgirobase had ik al geprobeerd, maar stuitte ook op importproblemen. verder wil ik uiteindelijk wat meer gaan doen met het programma en vind het vooral leuk om zo'n programma precies te laten doen wat ik wil. mijn vraag echter was hoe met de tabellen en de import om te gaan. ik bedacht ook nog dat ik de data ik een nieuwe tabel kan plaatsen en daarna de geimporteerde data weggooien(want ik begrijp dat je data slechts een keer in de database hoort te hebben). het gaat dus eig om het design waarvan ik geen gelijkend voorbeeld in de boeken en tutorials kan vinden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...