se7en Posted October 21, 2009 Posted October 21, 2009 Is het mogelijk om vanuit FM 10 rechtstreeks de com-poort aan te sturen. Dit zou ik gebruiken om een kassa in een winkel te openen die serieel wordt aangestuurd. je kan natuurlijk een extern bestandje aanspreken (bv VB) maar zou het liever rechtstreeks uit FM doen. Quote
0 pjotter Posted October 21, 2009 Posted October 21, 2009 zoek maar eens op kassa in dit forum , is al een paar keer langs gekomen (niet specifiek 10 ) Quote
0 se7en Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 zoek maar eens op kassa in dit forum , is al een paar keer langs gekomen (niet specifiek 10 ) Helaas niets gevonden dat mij direct kan verder helpen. Zoek een commando om rechtstreeks vanuit FM te sturen. Quote
0 pjotter Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Ik weet zeker dat dit echt een keer is besproken dat ging om meteen de kassa open te sturen. Ik weet dat met bv de troi plugin je een seriele poort kunt aansturen en heb even gezocht voor je. Ik heb dit gevonden: viewtopic.php?f=13&t=4279&p=27109&hilit=+kassa#p27109 succes Quote
0 tackenco Posted October 22, 2009 Posted October 22, 2009 Heb je hier wat aan? http://www.troi.com/software/serialplugin.html Niels Quote
0 se7en Posted October 22, 2009 Author Posted October 22, 2009 Ondertussen wat opgezocht en dit gevonden. Je kunt een batch file aanmaken en runnen met de volgende code: MODE COM1: baud=96 parity=n data=8 stop=1 to=off xon=off odsr=off octs=off dtr=off rts=off idsr=off ECHO xxxx > COM1 Dit stuurt ‘xxxx’ naar COM1 tegen 9600 baud, parity: none, ... vb: Volgende commando's zet je in een openkassa.bat file mode com1:9600,N,9600,8,1 echo xxxx > com1 deze file kan je aansturen via event verzenden. Liever zou ik zonder deze bat file werken en rechtstreeks via Event verzenden tekst naar de com-poort sturen. Quote
Question
se7en
Is het mogelijk om vanuit FM 10 rechtstreeks de com-poort aan te sturen.
Dit zou ik gebruiken om een kassa in een winkel te openen die serieel wordt aangestuurd.
je kan natuurlijk een extern bestandje aanspreken (bv VB) maar zou het liever rechtstreeks uit FM doen.
5 answers to this question
Recommended Posts