Jump to content
  • 0

Nieuw record dan cursor naar betreffende veld

Palmpje

Question

Posted

Beste mede forummers,

Ik heb op mijn lay-out (formulier) een knopje om een nieuw record toe te voegen staan.

Mijn vraag als ik op het knopje klik gaat de cursor niet naar het betreffende invoer veld, dus hoe krijg ik dit voorelkaar

zodat deze wel naar het betreffende veld gaat.

Alvast bedankt voor de moeite.

Groet Palmpje

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Toch nog een vraagje, ik heb ook een verwijder knop, maar als ik een record wil verwijderen, dan verwijderd dit ook direct.

Is het mogelijk om eerst een scherm te verkrijgen met de melding of het record echt verwijderd moet worden.

Alvast bedankt.

Groet Palmpje.

• 0
Posted (edited)
Toch nog een vraagje, ik heb ook een verwijder knop, maar als ik een record wil verwijderen, dan verwijderd dit ook direct.

Is het mogelijk om eerst een scherm te verkrijgen met de melding of het record echt verwijderd moet worden.

Zie afbeelding.

Ook hier zou ik een script van maken, met als eerste stap 'Enter Browse Mode'. omdat knoppen ook in Find mode kunnen worden aangeklikt.

DeleteRecord.png.fad568e1660cb31d4fb03bbc22ba0860.png

Edited by Guest
  • 0
Posted

Nou beste mensen,

Ik ga hier maar eens mee aan de slag, kom ik er niet uit, dan meld ik mij wel weer.

Maar tot zover alvast bedankt voor de moeite en tijd.

Groet Palmpje

• 0
Posted

Hallo hbrendel,

Tjee dat was de oplossing betreffende melding om het record te verwijderen, ik had deze aangevinkt staan, bedankt voor de tip.

Ik ga ervan uit dat dit ook een script is, en zo ja, kan ik de tekst dan wijzigen.

Groet Palmpje

• 0
Posted

Wat je op het plaatje ziet is het venster van een scriptSTAP. De dialoog die verschijnt kun je niet wijzigen.

Je kunt wel het volgende script maken:

Enter Browse Mode
Show Custom Dialog ["Record verwijderen"; "Weet je zeker dat je dit record wilt verwijderen? Dit kost 100 euro per record."]
If [Get ( LastMessageChoice ) = 2]
   Delete Record/Request [No dialog]
End If

Let op: in het dialoogvenster is knop 1 'Annuleer' en knop 2 'OK'.

Mocht je problemen hebben met het maken van scripts, kijk dan hier:

http://www.filemaker.com/nl/help/html/create_script.12.1.html#251590

• 0
Posted

Ik zie nu dat je in FM 9 werkt en de link die ik in mijn vorige post gaf is de help van FM10.

Om de Help van je eigen versie te raadplegen, kijk dan in het menu Help en zoek naar 'Scripts'.

De helpfiles van Filemaker zijn in het algemeen een erg goede plaats om op te zoeken hoe dingen moeten.

Succes! Henk

• 0
Posted

Hallo hbrendel,

Ik werk inderdaad met FM 9, maar de tip die je gaf werkt wel in FM 9.

Maar ik ga met de script aan de gang, en kijk wat ik ervan kan maken, tja ik ben Access gewend, dus dit is geheel nieuw voor mij.

Maar mag ik je bedanken voor de tips en uitleg.

Groet Palmpje