Palmpje Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Beste mede forummers, Ik heb op mijn lay-out (formulier) een knopje om een nieuw record toe te voegen staan. Mijn vraag als ik op het knopje klik gaat de cursor niet naar het betreffende invoer veld, dus hoe krijg ik dit voorelkaar zodat deze wel naar het betreffende veld gaat. Alvast bedankt voor de moeite. Groet Palmpje Quote
0 hbrendel Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Enter Browse Mode [] New Record/Request Go to Field [TableName::FieldName] Quote
0 Palmpje Posted October 27, 2009 Author Posted October 27, 2009 Hallo hbrendel, Moet ik hiervoor een script aanmaken? Tja ik ben niet zo bekend met FM, ben een beginner. Groet Palmpje Quote
0 Palmpje Posted October 27, 2009 Author Posted October 27, 2009 Toch nog een vraagje, ik heb ook een verwijder knop, maar als ik een record wil verwijderen, dan verwijderd dit ook direct. Is het mogelijk om eerst een scherm te verkrijgen met de melding of het record echt verwijderd moet worden. Alvast bedankt. Groet Palmpje. Quote
0 hiker Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Beide problemen zijn via een script te regelen Quote
0 hbrendel Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 (edited) Toch nog een vraagje, ik heb ook een verwijder knop, maar als ik een record wil verwijderen, dan verwijderd dit ook direct.Is het mogelijk om eerst een scherm te verkrijgen met de melding of het record echt verwijderd moet worden. Zie afbeelding. Ook hier zou ik een script van maken, met als eerste stap 'Enter Browse Mode'. omdat knoppen ook in Find mode kunnen worden aangeklikt. Edited October 27, 2009 by Guest Quote
0 Palmpje Posted October 27, 2009 Author Posted October 27, 2009 Nou beste mensen, Ik ga hier maar eens mee aan de slag, kom ik er niet uit, dan meld ik mij wel weer. Maar tot zover alvast bedankt voor de moeite en tijd. Groet Palmpje Quote
0 Palmpje Posted October 27, 2009 Author Posted October 27, 2009 Hallo hbrendel, Tjee dat was de oplossing betreffende melding om het record te verwijderen, ik had deze aangevinkt staan, bedankt voor de tip. Ik ga ervan uit dat dit ook een script is, en zo ja, kan ik de tekst dan wijzigen. Groet Palmpje Quote
0 hbrendel Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Wat je op het plaatje ziet is het venster van een scriptSTAP. De dialoog die verschijnt kun je niet wijzigen. Je kunt wel het volgende script maken: Enter Browse Mode Show Custom Dialog ["Record verwijderen"; "Weet je zeker dat je dit record wilt verwijderen? Dit kost 100 euro per record."] If [Get ( LastMessageChoice ) = 2] Delete Record/Request [No dialog] End If Let op: in het dialoogvenster is knop 1 'Annuleer' en knop 2 'OK'. Mocht je problemen hebben met het maken van scripts, kijk dan hier: http://www.filemaker.com/nl/help/html/create_script.12.1.html#251590 Quote
0 hbrendel Posted October 27, 2009 Posted October 27, 2009 Ik zie nu dat je in FM 9 werkt en de link die ik in mijn vorige post gaf is de help van FM10. Om de Help van je eigen versie te raadplegen, kijk dan in het menu Help en zoek naar 'Scripts'. De helpfiles van Filemaker zijn in het algemeen een erg goede plaats om op te zoeken hoe dingen moeten. Succes! Henk Quote
0 Palmpje Posted October 27, 2009 Author Posted October 27, 2009 Hallo hbrendel, Ik werk inderdaad met FM 9, maar de tip die je gaf werkt wel in FM 9. Maar ik ga met de script aan de gang, en kijk wat ik ervan kan maken, tja ik ben Access gewend, dus dit is geheel nieuw voor mij. Maar mag ik je bedanken voor de tips en uitleg. Groet Palmpje Quote
Question
Palmpje
Beste mede forummers,
Ik heb op mijn lay-out (formulier) een knopje om een nieuw record toe te voegen staan.
Mijn vraag als ik op het knopje klik gaat de cursor niet naar het betreffende invoer veld, dus hoe krijg ik dit voorelkaar
zodat deze wel naar het betreffende veld gaat.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groet Palmpje
10 answers to this question
Recommended Posts