Jump to content
  • 0

Records actief en inactief maken

Wiersmaatjes

Question

Posted

Ik heb een database waarin sommige records niet meer actueel zijn, maar ik wil ze niet wissen, maar zou ze als niet-actief willen markeren, zodat ze wel in het bestand blijven en eventueel later weer actief kunnen worden gemaakt.

Ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. Wie kan mij verder helpen?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Maak een veld waarin je kunt aanvinken of ze actief of inactief zijn.

Met een zoekopdracht kun je vervolgens alle actieve zoeken.

Een andere optie is om inactieve records in een apart bestand op te slaan.

• 0
Posted

Hallo Hiker,

Bedankt voor je reactie. Ik ben vrij nieuw met Filemaker en kan niet vinden waar ik het kan instellen. Ik ben gaan kijken bij Beheren van de database.

Als ik dan de velden bekijk zie ik niet waar ik het kan instellen. Of kan het alleen bij het aanmaken van een nieuw veld?

• 0
Posted

Als je een nieuw veld aanmaak en dan bv de naam geef van "niet actief" je geeft hem de eigenschap nummeriek en dan bv 1 voor actief en 0 voor niet actief.

Je maakt dan een zoekopdracht met 1 voor alle actieve records dan is dat het principe wat je zoekt. Je verandert dan een niet actief record wat je actief wilt maken door de 0 te veranderen in 1. Je kunt als je de niet actieve records eenmalig apart wilt zetten op die manier de niet actieve zoeken en exporteren in een andere database en die niet actief noemen en dan verwijderen.