Ga naar inhoud
  • 0

Een selectie van gegevens uit database zien.


in&out

Vraag

Ik gebruik een database met klantgegevens en heb daarin twee velden: productie en een datumveld. Als ik een klant in beeld heb, staan deze velden bij elkaar. Als ik iets aan deze klant verkocht heb, zet ik de omzet in € in het veld productie en in het datumveld, de datum van sluiten van deze productie.

 

Nu wil ik weekcijfers kunnen zien en deze kunnen oproepen door bv een datumrange in te voeren. Dan wil ik een overzicht krijgen waarin de productie van die week staat met klantnaam en adres ( want die velden heb ik natuurlijk ook ) en de productie die daarbij hoort. Dan graag ook nog een totaal kunnen zien mbt die geselecteerde week.

Ik heb meerdere klanten en bij sommigen verkoop je nu nog niets en is het veld productie dus ook leeg. Uiteraard wil ik alleen maar velden waar een bedrag in staat, zien. De uitkomst zou er zo moeten zien:

Pietje Puk Pukstraat 13 Almere 3.700

Hans Bel Belstr 12 Maastricht 5.000

 

Totaal 8.700

 

Tja, ik ben een redelijke leek op filemaker gebied en vind in alle brij van handleidingen nog niet de juiste methode om dit te maken.

Ik heb mijn database gebaseerd op een sjabloon van filemaker en dus ook niet compleet zelf gemaakt.

Is er iemand die mij goed op weg kan helpen??? ( ik gebruik fm pro advanced 10 )

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...