Jump to content
  • 0

Containerveld linken naar files op webserver

wouterm

Question

Is er een mogelijkheid dat ik in een container een file kan zien die op een webserver staat.

Nu kan ik via een berekeningsveld wel een locaal bestand selecter (bv. "filemac:/users/afbeelding.jpg"), maar nu zou ik graag willen linken naar een afbeelding die op een webserver staat (bv. "http://www.mijnwebserver.be/afbeelding.jpg") Dit lukt me niet direct.

De reden dat ik voor een containerveld kies, en niet voor een Web Viewer in filemaker, is dat je in een container kan selecteren dat het bestand automatisch geresized moet worden.

Iemand een idee?

4 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Volgens mij werkt het wel...

Als ik een container hebt, en daar Invoegen foto doe, ik tik de volledige URL in van de foto, dan zie ik hem inderdaad verschijnen.

Met alle container eigenschappen.

Het laden duurt eventjes.

Ik zou het even moeten uitspitten om te zien hoe het zit met pad, bestandsnaam etc. om te zien of de container ook vanuit een berekening te voeden is.

• 0

het gebruik van een URL werkt enkel op Windows, en niet als je een container veld instelt via een script ( als ik mij niet vergis ).

edit ( stond op een vorige post ): Inderdaad, maar dit is enkel zo op Windows, en werkt niet op Mac. De image wordt dan even opgeslagen in de IE temp folder en dan in de container gestoken. Maar werkt zoals je zelf zegt, enkel manueel, en niet automatisch.