Ga naar inhoud
  • 0

Keuzelijst voor een rapport


Fransje

Vraag

Hallo, ik ben nieuw met FM. Met het maken van rapporten loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik hoop dat jullie kunnen helpen!!

 

Ik wil een keuze maken om mijn rapport te genereren. Ik heb nu een ' statisch' rapport (het toont alle maanden), ik wil graag de totalen zien van b.v 1 maand van een jaar. Ik heb een dropdown field met een keuzelijst(de namen van de maanden) in mijn body gezet maar dat werkt niet; ik krijg de melding "this field is not modifiable"

 

Ik dacht dus een tussenstapje te maken en eerst een pop-up schermpje met keuzes te maken. tsja en dan... Er bestaat niet zoiets als een button submit? Hoe kom ik met mijn keuzes op het rapport (en geeft mijn rapport alleen die maand aan )

 

Mijn rapport ziet er zo uit:

 

GrandSUM daarop staat het veld totaal 'Betaald'(=summary)

SUB by Month

SUB by Year

Body: ' Year' 'MonthName' 'NameFull' 'GewerkteUren' 'Kosten' 'Betaald'

SUB by NameFull

SUB by Month subtotaal 'Betaald'

 

Hoe moet ik het verder aanpakken?? Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen. Alvast dank

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Fransje welkom hier,

Je kunt ook een gewoon script maken voor je rapport. ALs je dan bv alleen de maand jan wil dan zoek je eerst alles van januari en maak je dan je rapport.

Dat zoeken kun je natuurlijk ook scripten maar daar kom je later wel achter, basis is gewoon eerst zoeken in de records wat je wilt en dan je rapport maken.

Link naar reactie
  • 0

Beste Pjotter,

bedankt voor je antwoord. ik heb geprobeerd te sorteren maar dan ' breekt' mijn rapport en zie ik geen subtotalen meer.

Ik heb een voorbeeldje gemaakt in de hoop dat mijn vraag iets duidelijker wordt.

 

Kan iemand mij op weg helpen?

(Als ik dit 'trucje' niet leer kan ik al mijn andere rapporten ook niet maken) :cry:

 

Op voorhand dank,

Fransje

Voorbeeld keuze rapport.fp7

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Hiker,