Ga naar inhoud
  • 0

Keuzelijst voor een rapport


Fransje

Vraag

Hallo, ik ben nieuw met FM. Met het maken van rapporten loop ik tegen het volgende probleem aan. Ik hoop dat jullie kunnen helpen!!

 

Ik wil een keuze maken om mijn rapport te genereren. Ik heb nu een ' statisch' rapport (het toont alle maanden), ik wil graag de totalen zien van b.v 1 maand van een jaar. Ik heb een dropdown field met een keuzelijst(de namen van de maanden) in mijn body gezet maar dat werkt niet; ik krijg de melding "this field is not modifiable"

 

Ik dacht dus een tussenstapje te maken en eerst een pop-up schermpje met keuzes te maken. tsja en dan... Er bestaat niet zoiets als een button submit? Hoe kom ik met mijn keuzes op het rapport (en geeft mijn rapport alleen die maand aan )

 

Mijn rapport ziet er zo uit:

 

GrandSUM daarop staat het veld totaal 'Betaald'(=summary)

SUB by Month

SUB by Year

Body: ' Year' 'MonthName' 'NameFull' 'GewerkteUren' 'Kosten' 'Betaald'

SUB by NameFull

SUB by Month subtotaal 'Betaald'

 

Hoe moet ik het verder aanpakken?? Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen. Alvast dank

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Fransje welkom hier,

Je kunt ook een gewoon script maken voor je rapport. ALs je dan bv alleen de maand jan wil dan zoek je eerst alles van januari en maak je dan je rapport.

Dat zoeken kun je natuurlijk ook scripten maar daar kom je later wel achter, basis is gewoon eerst zoeken in de records wat je wilt en dan je rapport maken.

Link naar reactie
  • 0

Beste Pjotter,

bedankt voor je antwoord. ik heb geprobeerd te sorteren maar dan ' breekt' mijn rapport en zie ik geen subtotalen meer.

Ik heb een voorbeeldje gemaakt in de hoop dat mijn vraag iets duidelijker wordt.

 

Kan iemand mij op weg helpen?

(Als ik dit 'trucje' niet leer kan ik al mijn andere rapporten ook niet maken) :cry:

 

Op voorhand dank,

Fransje

Voorbeeld keuze rapport.fp7

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Hiker,

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd.

Ik heb nu maar wat buttons op het formulier gezet met een find functie. Maarja zoals ik het heb opgezet dan kan je de maanden met de buttons prima vinden maar niet de jaren. Het is wat knullig op je formulier met buttons te ondergraven....

Het lukt me niet om de valuelist met maanden te koppelen aan het veld MonthName.

Als ik MonthName gebruik in de valuelist krijg ik de melding dat het veld niet modifiable is. Kan ik dit met een script oplossen en wat moet ik daarin aangeven??

Sorry, ben een beginneling.

Ik ben al een eind gekomen :oops:, maar om te kunnen scripten heb ik iets meer hulp nodig.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je bestand even gedownload en bekeken en een rapport gemaakt met volgens mij is wat je zoekt?

Door dus eerst te zoeken wat je wilt (maand of jaar of een combinatie van maand en jaar enz enz ) dan je rapport dan heb je gewoon wat je wilt volgens mij. Het zoeken kun je ook scripten zoals ik al aangaf alleen is dat weer een volgende stap volgens mij? Eerst een rapport met wat je zoekt maken.

Voorbeeldrapport.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...