Jump to content
  • 0

Leg me uit II

Roger

Question

5 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

Title footer: Appears only once at the bottom of the first screen or page and replaces the normal footer (if one is specified). You can have only one title footer in a layout.

ee poer lè flamè la meim choos :mrgreen:

• 0
Posted

JeanWM: Dat FileMaker op deze manier met de Titelvoet omgaat weet ik (maar al te goed), maar waarom zouden ze er toch voor gekozen hebben om dit deel uitsluitend op de eerste pagina te kunnen weergeven. In sommige gevallen zal het prima bruikbaar zijn, maar zeker zo vaak, zo niet vaker, zul je dit deel toch aan het eind van je rapport (en onderaan) willen hebben. Dat is wat ik me afvraag...

Avd: Tip 171. Niet slecht, maar wel houtje-touwtje. Maar je schrijft dat het zélfs eenvoudiger kan. ??? Wil je niet zo geheimzinnig doen :lol:

Of bedoel je daarmee tip 377 en 378? Die vind ik toch minder bruikbaar omdat ik in de titelvoet meer zou willen dan òf tekst, òf een afbeelding.

• 0
Posted

Ik had het vraagstuk even terzijde geschoven, maar kon het niet langer uitstellen. Dus toch nog maar eens de vermaarde Tips van AVD geprobeerd op te zetten in een testbestand. Tip 377 werkte meteen, maar reikt voor mijn toepassing niet. Dus toch nog maar eens aan de slag gegaan met Tip 378. Want in een portaalrij kunnen (immers & uiteraard :oops: :oops:) grafische objecten én velden worden geplaatst.

In de tip lees ik:

de oplossing van het probleem krijgen we nu door een 1-regelportaal te plaatsen, gevalideerd door een relatie op basis van het paginanummer en het totaal aantal pagina's.

Paginanummer en totaal aantal pagina's... worstel, worstel... :twisted: hmm da's lastig. Kan dat niet met recordnummer en totaal aantal records? Ja dat kan en, naar ik vermoed, zal AVD dat ook bedoeld hebben.

Wel interessant. Ik dacht altijd dat je in een footer en resumédeel alleen globals, resumévelden, of calculated summaries kon weergeven. Maar klaarblijkelijk kan ieder veldtype er worden weergegeven, met dien verstande dat in de previewmode het laatste record van de betreffende pagina wordt weergegeven. Boeiend! 8O

Hoe het ook zij, mijn vraagstuk is opgelost en de oplossing voldoet uitstekend. AVD dank!