Ga naar inhoud
  • 0

FM Server alleen op een dedicated server?


AvD

Vraag

Vroeger stond het zo in de white paper over Server Deployment (van Wim Decorte, dacht ik): FileMaker Server heeft een eigen machine nodig. Steeds lastig om dat aan een klant te vertellen, want die jaag je daarmee op bijkomende kosten. Soms zijn ze weigerig en willen ze het toch proberen (met deze vraag, bijvoorbeeld: "Ik heb een vraag met betrekking tot de server voor filemaker bij (...). Deze server staat namelijk weinig te doen want filemaker is voor deze server geen zwaar pakket. Daarom wil ik graag op deze server een SQL server installatie erbij zetten (voor Exact). Ik vroeg me af of dit voor filemaker een probleem is?").

Wat antwoorden we hierop? In de handleiding voor de server installatie staat bijvoorbeeld ook dat je geen screen savers en sleep mode mag gebruiken. Ik ken verschillende installaties waar dat probleemloos werkt. So what? Nog iemand met ervaringen op non dedicated servers?

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

wij hebben net een project achter de rug met een link naar een Exact software. FileMaker server en hun SQL database draaide toen op dezelfde machine. Wat ik mij hieruit herinner is dat hun software toen echt niet snel liep (schaamtelijk traag zelfs). Exact heeft dus toen voor hun eigen software een dedicated server geinstalleerd.

 

Op zich had FileMaker toen niet echt problemen, en draaide zoals verwacht. Wij hebben echter al snel in het project op twee servers beginnen werken, dus ik weet niet hoe FileMaker zich zou gedragen indien de database groter wordt. Echter het was wel zo dat de server Exact software niet aankon.

 

Verder vind ik dat het de taak is van een ontwikkelaar om te adviseren, en niet om iets op te leggen :-). Dus ik zou antwoorden dat dit wordt aangeraden door FileMaker om FileMaker Server op een aparte machine te draaien. Met dit advies kunnen ze nog altijd alle kanten op he.

Link naar reactie
  • 0

FM schrijft rechtsreeks naar de schijf.

 

Bij een non-dedicated server hebben we FM altijd op een aparte schijf staan, een zgn. FMSchijf.

 

Dat heeft nooit problemen gegeven.

 

Bij non-dedicated en FM op een partitie van een HD waar nog andere progs op zaten, gaf het soms wel problemen.

 

Voor mij is het dus niet toestel gebonden maar wel schijf gebonden.

 

Geef FM het alleenrecht op een schijf. En als je er dan nog een Dual core chip in velponiseert kan het geen kwaad.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...