Jump to content
  • 0

touchscreen

eldeka

Question

Posted

Heb eens rondgeneusd op het forum en vind wel wat in verband met aanraakschermen uit 2007!

Sedertdien niets meer. Toch eigenaardig dit stilzwijgen rond dit opkomend verschijnsel.

Is er iemand die intussen ervaring heeft opgedaan of al een FM-toepassing heeft gemaakt voor gebruik via een touchscreen?

8 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Posted

De fitnesszaak hier om het hoekje werkt al jaaaaaaren met dergelijk systeem op een kleurige iMac (en op het eerste zicht onder FM 5)

Adres en ontwerper gekend.

• 0
Posted

Hier in het Gooi staan infozuilen. Als ik mij goed herinner v.v. een FM toepassing door Abecon.

De bediening geschiedt , je raadt het al, d.m.v. een touchscreen.

Ah, gevonden: http://www.navicon.nl/default.aspx?id=15362 en http://www.navicon.nl/Abecon%20Informatiezuilen

JJ

P.S.:Volgens mij kun je elke toepassing touchscreen-geschikt maken, die schermen leveren een muisklik op de positie van aanraken.

Dus veel buttons maken…

• 0
Posted

Okidoki... dank voor de geruststellingin dit verband, maar ik zou toch wel eens heel graag zien hoe je precies vele buttons maakt vanuit FM naar zo'n scherm.

Ik ga zeker verder ook op zoek.

Alvast allen bedankt voor de tips. :lol:

• 0
Posted

Maak je toepassing zo dat je hem met alleen je muis kunt bedienen.

Je moet wel letten op de 'resolutie' van het drukgevoelige gedeelte,

knopjes van 5x5 mm gaat waarschijnlijk lastig werken als ze strak naast elkaar staan.

JJ

EDIT:Kijk ook eens naar POS-apparatuur en -software, die werkt vaak ook met touchscreens (restaurants b.v.)

• 0
Posted

Begin het te snappen.

:oops:

Ik was van mening dat er slechts via een aparte, zeg maar soort interface software, op zo'n scherm kon gewerkt worden.

Als ik goed mee ben is een 'gewone button' van FM op HET scherm voldoende. Dat is dan fantastisch.

Ik veronderstel toch dat in dezelfde toepassing er ook samen via een klassiek keyboard kan geïnput worden.

Alleen nu nog maar uitkijken naar een gepaste aankoop.

Want voor zover ik weet zijn er op dit ogenblik geen originele Apple-touchscreens.

Er zou een oplossing bestaan door op een gewoon scherm een touchfilm te kleven. Maar dit zou minder nauwkeurig werken.

Hier al iemand ervaring mee?

• 0
Posted
Er zou een oplossing bestaan door op een gewoon scherm een touchfilm te kleven. Maar dit zou minder nauwkeurig werken.

Hier al iemand ervaring mee?

Ja, dat bestaat al een poosje. Is in theorie op de meeste schermen toe te passen. Er zijn een soort folies maar ook een soort glasplaten. Qua nauwkeurigheid doen ze niet onder het is het een kwestie van calibratie. Mijn ervaringen dateren alweer van een jaar of 5 geleden e.e.a. zal tussentijds best nog verder verbetert zijn.