Gust Posted January 29, 2010 Posted January 29, 2010 Geacht forum, Bestaat er een Mogelijkheid om bij aanmaak van een PDF deze automatisch een naam te geven IPV "Naamloos.pdf"? Hiermee Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt, Quote
0 hiker Posted January 29, 2010 Posted January 29, 2010 Je kunt de inhoud van een veld als naam gebruiken, bijvoorbeeld Factuurnummer of Klantnaam. Daar zet je dan ".pdf" achter. Op het forum staan een paar goede voorbeelden en een compleet script om pdf's te maken en op de goede plaats te bewaren. Quote
0 Gust Posted January 29, 2010 Author Posted January 29, 2010 Hiker, bedankt voor de snelle reactie. ik kon uiteindelijk toch een script-voorbeeld aangaande deze materie terugvinden op dit forum. en het blijkt nog te werken ook. ik zit enkel nog met 1 probleem: de pdf verschijnt wel in de juiste map, doch de naam is steeds "§pdf_naam" en niet de naam van mijn opgegeven waarde. wat doe ik mis? Quote
0 hiker Posted January 29, 2010 Posted January 29, 2010 $pdf_naam is de naam van de variabele. In het script moet dus staan $pdf_naam=veldnaam of =waarde Quote
0 Gust Posted January 29, 2010 Author Posted January 29, 2010 ik begrijp niet wat ik mis doe. ziehier het script: Variable instellen(§pdf_naam;Waarde:TO10_bes_OFL::documentnaam&".pdf") Records opslaan als PDF (Herstellen, Geen dialoogvenster;"§pdf_naam";Records in selectie) Quote
0 hiker Posted January 29, 2010 Posted January 29, 2010 Als het bestand wel wordt opgeslagen maar de naam verkeerd is, dan moet het dus in het gedeelte Waarde:TO10_bes_OFL::documentnaam zitten. Voor de rest moet het script werken. Is de documentnaam voor alle records in je selectie hetzelfde? Quote
0 hbrendel Posted January 29, 2010 Posted January 29, 2010 Het paragraaf teken (§) moet een dollarteken ($) zijn Quote
0 hiker Posted January 29, 2010 Posted January 29, 2010 Tja, goed lezen is ook een vak. Beheers ik dus blijkbaar niet. Zit dat teken ook op het toetsenbord? Quote
0 hiker Posted January 30, 2010 Posted January 30, 2010 Na lang zoeken gevonden, maar niet op het Windowstoetsenbord waar ik eerst op zocht. Op het toestenbord van Apple zit het teken wel zichtbaar. Quote
0 Gust Posted February 3, 2010 Author Posted February 3, 2010 Dames en heren, Bedankt voor de hulp. Rest nog even mede te delen dat de naam, waaronder men het pdf-document wil bewaren, geen "/" mogen bevatten, want dan lukt het niet. Kan uiteraard met de "substitute"-functie gewijzigd worden. Quote
Question
Gust
Geacht forum,
Bestaat er een Mogelijkheid om bij aanmaak van een PDF deze automatisch een naam te geven
IPV "Naamloos.pdf"?
Hiermee Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt,
10 answers to this question
Recommended Posts