Ga naar inhoud
  • 0

Afbeelding invoegen en padnaam


rickel

Vraag

Ik heb een run-time versie gegenereerd voor een vriend van mij die een windows computer heeft. In deze database voert hij gegevens in en plaats daarbij in het record een foto. Om die reden heb ik een map aangemaakt in de runtime map met de naam FMP_Fotos.

Telkens als er nieuwe records moeten worden toegevoegd aan nieuwe records, stopt hij de nieuwe foto's in die desbetreffende map. Via de database link hij die foto via een script aan het record. Dit werkt allemaal naar tevredenheid. Nu heeft hij een zoon die af en toe voor hem de gegevens bijhoudt als hij weg is voor zijn werk. Zijn zoon heeft een Apple computer. Ik heb een runtime versie gemaakt voor deze OS en ook een map geplaatst met dezelfde naam, nl FMP_Fotos. Wat wil nu, als ik de map FMP-Fotos van zijn vaders computer kopieert naar de MacOS worden de foto's niet herkend in de records? Hoe kan ik dit zodanig realiseren dat in beide omgevingen de link naar de map FMP_Fotos wordt herkend zonder telkens alle foto's handmatig te moeten ophalen om de link te herstellen aan het desbetreffende record?

Link naar reactie

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je in de Mac-versie wel de bestandspaden aangepast? Deze zien er namelijk anders uit onder Windows en Mac.

Als je zoekt op Bestandspad vindt je veel info, o.a.: Case ( Get ( SystemPlatform ) = 1; "filemac:" ; "filewin:" )

Daarachter moet je dan je pad naar de map opgeven. Deze kun je in een veld zetten zodat je vanaf de Windows het ene pad oproept en vanaf de Mac het andere pad.

Link naar reactie
  • 0

Hiker bedankt voor je suggestie, maar dit is helaas niet mogelijk! Als ik 'Bronbestand opgeven' aanklikt, dan zal de gebruiker geen kans krijgen om de gewenste foto aan te klikken die in de map FMP_fotos. Op die manier werkt mijn onderstaande script niet meer!

---

[script Haalop_JPG]

- Ga naar veld [Voorraad::Foto]

- Afbeelding invoegen [Verwijzing]

- Ga naar veld[]

 

Trouwens filemac of filewin werkt sowieso niet met foto's. Dit moet zijn imagemac of imagewin!

Link naar reactie
  • 0

Weet niemand hoe dit probleem opgelost kan worden?

Ik wil graag weten hoe ik in Script Afbeelding invoegen -onder optie Bronbestand opgeven een padnaam moet opgeven die de map FMP_fotos herkend.

Dus alles wat voor FMP_fotos komt moet variabel zijn. Zodra de map wordt gevonden is de link denkelijk hersteld?

 

Voorbeeld: [Macintosh HD/Gebruikers/Usernaam/Documenten/]FMPMAP/FMP_fotos/

Wat tussen [] moet onbelangrijk zijn.

 

Filemaker moet de map vinden -> FMPMAP en de onderliggende map -> FMP_Fotos.

Is dit mogelijk te creëren in Script Afbeelding invoegen -onder optie Bronbestand opgeven en hoe?

 

Wie weet raad?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...