Ga naar inhoud
  • 0

Help alstublieft - ik kom er niet uit !!!


Maloud

Vraag

Ik heb een database over oude Kreidler bromfietsen en stuur de eigenaren die uit verschillende Europese landen komen een email in hun eigen taal. Tot zover lukt het allemaal.

Maar ik vraag natuurlijk niet voor niets jullie (gewaardeerde) hulp.

 

Ik heb 3 tabellen:

1 - Framenummers] met daarin o.a. een veld relatienummer

2 - Relaties (gekoppeld aan framenummers) met daarin het veld land (naam)

3 - Land met daarin een aantal velden: Staat A - Staat etc. B - Staat C (hiermee beoordeel ik de 'fraaiheid' van de bromfiets)

 

Wat ik wil is als ik in Framenummers in het veld Staat een A ingeef dat dan de juiste tekst uit de landentabel wordt opgehaald.

 

Waarschijnlijk is dit voor de 'experts' hier een 'makkie' maar ik worstel er al een hele tijd mee.

Wie helpt me op het juiste pad, c.q. geeft een klein voorbeeldje

 

Bij voorbaat ontzettend bedankt.

Link naar reactie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor je antwoord, maar nog even het volgende:

 

Hoe zorg ik er dan voor dat de tekst in de taal van de eigenaar komt ?

Voorbeeldje: ik stuur een verjaardagsemail (gefeliciteerd etc)

In mijn startpagina heb ik een dag kalender waar de jarigen te voorschijn komen.

Als ik op een jarige klik kom ik in zijn record terecht en ik klik dan op het veldnaam verjaardag en zodoende gaat er in de juiste taal een email uit.

Tot zover lukt het allemaal (mede dankzij de geweldige tips op dit forum) Maar ik heb hier te maken met 2 tabellen.

 

Ik denk dat het probleem zit in de derde (tussen) tabel

 

Vanuit Tabel Framenummers ga ik naar Tabel Eigenaar (veld woonplaats die gekoppeld is aan Landen)

In Tabel Landen heb ik een veld Felicitatie wat ik in 4 talen heb ingevoerd (Bij de 11 verschillende landen - Nederlands - Frans - Duits - Engels)

Hierdoor bereik ik dat de taal goed is. Dit wordt weer gekoppeld aan de Tabel Relatie waar ik d.m.v. een berekend veld de juiste tekst ophaal.

 

Ik zit zelf te denken of ik dit zou kunnen oplossen met Cases maar heb geen idee hoe te beginnen.

Link naar reactie
  • 0

Precies, maarrrrrr...................

Nu wil ik (graag) dat als ik in de tabel KREIDLER bijvoorbeeld een

 

A in geef de tekst Mooi tevoorschijn komt,

B niet mooi (als voorbeeld)

C - Lelijk

D - Spuuglelijk

 

etc

En dat dan in de verschillende talen. Dat is (natuurlijk) afhankelijk van de EIGENAAR en dat is weer afhankelijk van het LAND waar hij woont.

 

En dat is waar mijn kennis stopt. Ik mis gewoon een stap. Dus als je nog kunt helpen, graag !!!

Bij voorbaat dank - Louis

Link naar reactie
  • 0
OK, dan inderdaad opgelost met een case. Het kan eventueel ook met een aparte vertalingentabel maar dat lijkt me overkill in dit geval.

 

Geweldig, dit is precies wat ik wilde, (maar dan met andere teksten :D) alleen kan ik, ondanks dat ik ben ingelogd het script en de velden niet zien, kun je daar nog iets aan doen, dan ben ik je heel erg dankbaar.

 

Louis - www.kreidlerdatabase.nl

Link naar reactie
  • 0
...alleen kan ik, ondanks dat ik ben ingelogd het script en de velden niet zien, kun je daar nog iets aan doen, dan ben ik je heel erg dankbaar.

 

het bestand is open en niet beveiligd, dus je zou alles gewoon moeten kunnen zien. een script zit er niet in, alleen een auto-enter berekening in het veld KREIDLER::staat vertaald

Link naar reactie
  • 0
...alleen kan ik, ondanks dat ik ben ingelogd het script en de velden niet zien, kun je daar nog iets aan doen, dan ben ik je heel erg dankbaar.

 

het bestand is open en niet beveiligd, dus je zou alles gewoon moeten kunnen zien. een script zit er niet in, alleen een auto-enter berekening in het veld KREIDLER::staat vertaald

st

 

Sorry !!!!

 

Je moet het bestand eerst opslaan !!! Dom, Dom Dom

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...