Ga naar inhoud

Een job als filemaker-ontwikkelaar


greg

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben zelfstandig en zit eigenlijk in een totaal andere sector. Ik knutsel nu in m'n vrije tijd een database samen met filemaker en begin er een beetje 'verslaafd' aan te raken. Nu zit ik te denken dat het misschien wel leuk zou zijn om later mijn huidige job te combineren met iets als filemaker-ontwikkelaar.

Nu had ik graag wat tips en wegwijs.

-Welke opleidingen moet ik hiervoor volgen? Ik heb nog geen enkele opleiding gevolgd die iets te maken heeft met computers.

-Hoe ga ik dan het beste op zoek naar werk in deze sector?

-En vind je gemakkelijk jobs ? Liefst in regio west-vlaanderen.

-Zijn er ook jobs te vinden die je van thuis uit kan doen?

 

Alle tips zijn meer dan welkom!

 

Groeten,

 

Greg

Link naar reactie

Hallo Greg,

 

De beste opleiding is zelfstudie met behulp van dit forum en andere die hier worden aangegeven.

Werk vinden is een ander probleem, er zijn bedrijven die filemakerapplicaties ontwikkelen en verkopen, ik doe het zelf als zelfstandige naast andere producten zoals printwerk en mailingen. En dat doe ik vanuit huis, dat is dus zeer goed mogelijk. :mrgreen:

Het meest lastige is inderdaad klanten vinden die een database nodig hebben.

 

Succes.

Link naar reactie

Je zult je ook wat moeten verdiepen in het Filemaker Server gebeuren. Een deel van de kracht van filemaker ligt namelijk ook bij het multi-user gebruik. De klant zal ook verwachten dat je Filemaker Server opzet.

Een belangrijke, niet te verwaarlozen, drempel is de aanschaf van de filemaker licenties. In veel gevallen zal de kostprijs van de licenties de kostprijs van je eigen ontwikkeling overstijgen. Zodat het voor de klant toch een belangrijke investering wordt.

Mits gebruik van IWP kan je eventueel het aantal licenties beperken. Maar dit vergt een heel andere benadering van het opzetten van een toepassing.