Roger Posted February 22, 2010 Posted February 22, 2010 Is er een mogelijkheid om ook het onderste gedeelte van de statusbalk aan te passen? Ik zou layouts in preview-mode, vertrekkend vanuit een script, graag enkel tonen met de knop "Doorgaan", desnoods met voorafgaand de tekst: "Script is onderbroken". Quote
0 rmw Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Het antwoord is: nee De verzuchting is: was het maar waar Het wordt helemaal leuk als je in zoek modus zit en je venster is niet zo erg breed: dan verdwijnen gewoon de knoppen voor het weglaten van een record of de lijst met specialen tekens maar de lijst met layouts blijft staan Ik ga steeds meer terug verlangen naar de vertikale statusbalk rmw Quote
0 Roger Posted February 26, 2010 Author Posted February 26, 2010 Ik verwachtte dit al. Jammer is dat! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik FM 10 écht geweldig vind. Maar typische dingetjes zoals deze (een aanpasbare statusbalk m.u.v. een zeer belangrijke deel) blijf je houden. Ik merk vaak dat gebruikers die in previewmode (statusbalk uit) terecht komen niet weten wat ze aansluitend moeten doen. Ze proberen van alles aan te klikken en/of vensters dicht te klikken, terwijl ze alleen maar de Enter hoeven aan te slaan. Maar hoe wijs je de gebruiker daar op? Als je wilt voorkomen dat gebruikers via het layout-menu naar een andere layout kunnen switchen is het een optie om geen layouts te tonen in het voorgrondmenu. Quote
0 hiker Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Het is erg jammer dat er niet te kiezen is tussen links of boven. Juist nu breedbeeldschermen opkomen verplaatst FM de statusbalk naar boven, dat terwijl er in de breedte juist meer ruimte komt. Quote
0 rmw Posted February 26, 2010 Posted February 26, 2010 Als je wilt voorkomen dat gebruikers via het layout-menu naar een andere layout kunnen switchen is het een optie om geen layouts te tonen in het voorgrondmenu. Helemaal waar, maar je blijft het menu wel zien, ook al kan je niks kiezen. Voordeel van de vertikale was ook nog dat als je de naam van de layout een beetje goed koos, je weliswaar een deel van de naam zag, maar daar niet direct iets uit kon afleiden. Nu is bijna heel de layout naam zichtbaar en krijg ik er zelfs vragen over! Maar ja, alles voor gebruiksgemak De eindgebruiker is nog steeds de belangrijkste doelgroep voor FM en ontwikkelaars komen op plan 2. Om nog maar een frustratie erin te gooien (ben toch lekker bezig ): waarom kom ik overal in FM een lijst met occurrences tegen BEHALVE op de plek waar ik er het meest om zit te springen: in het relatiediagram ? Maar dat is weer een heel ander topic.... rmw Quote
Question
Roger
Is er een mogelijkheid om ook het onderste gedeelte van de statusbalk aan te passen? Ik zou layouts in preview-mode, vertrekkend vanuit een script, graag enkel tonen met de knop "Doorgaan", desnoods met voorafgaand de tekst: "Script is onderbroken".
4 answers to this question
Recommended Posts