Ga naar inhoud
  • 0

Statusbalk aanpassen


Roger

Vraag

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Het antwoord is: nee :cry:

De verzuchting is: was het maar waar :?

 

Het wordt helemaal leuk als je in zoek modus zit en je venster is niet zo erg breed: dan verdwijnen gewoon de knoppen voor het weglaten van een record of de lijst met specialen tekens 8O maar de lijst met layouts blijft staan :evil:

 

Ik ga steeds meer terug verlangen naar de vertikale statusbalk :roll:

 

 

rmw

Link naar reactie
  • 0

Ik verwachtte dit al. Jammer is dat! Ik kan niet anders zeggen dan dat ik FM 10 écht geweldig vind. Maar typische dingetjes zoals deze (een aanpasbare statusbalk m.u.v. een zeer belangrijke deel) blijf je houden. Ik merk vaak dat gebruikers die in previewmode (statusbalk uit) terecht komen niet weten wat ze aansluitend moeten doen. Ze proberen van alles aan te klikken en/of vensters dicht te klikken, terwijl ze alleen maar de Enter hoeven aan te slaan. Maar hoe wijs je de gebruiker daar op? Als je wilt voorkomen dat gebruikers via het layout-menu naar een andere layout kunnen switchen is het een optie om geen layouts te tonen in het voorgrondmenu.

Link naar reactie
  • 0
Als je wilt voorkomen dat gebruikers via het layout-menu naar een andere layout kunnen switchen is het een optie om geen layouts te tonen in het voorgrondmenu.

 

Helemaal waar, maar je blijft het menu wel zien, ook al kan je niks kiezen.

Voordeel van de vertikale was ook nog dat als je de naam van de layout een beetje goed koos, je weliswaar een deel van de naam zag, maar daar niet direct iets uit kon afleiden. Nu is bijna heel de layout naam zichtbaar en krijg ik er zelfs vragen over!

 

Maar ja, alles voor gebruiksgemak

De eindgebruiker is nog steeds de belangrijkste doelgroep voor FM en ontwikkelaars komen op plan 2.

 

Om nog maar een frustratie erin te gooien (ben toch lekker bezig :wink: ): waarom kom ik overal in FM een lijst met occurrences tegen BEHALVE op de plek waar ik er het meest om zit te springen: in het relatiediagram :roll: ?

Maar dat is weer een heel ander topic....

 

rmw

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...