Ga naar inhoud
  • 0

records importeren


jeegee

Vraag

Filemaker is voor mij helemaal nieuw (ik ben nog maar net een en ander aan het proberen met een gratis proefversie gedurende een maand) en dit na jaren met Acces.

Vandaag probeerde ik een nieuwe tabel te importeren van uit een excel-bestand en ik blijk het niet te kunnen. Wil iemand mij een beetje op weg helpen? (Ik hoop dat het mij binnen een maand zodanig bevalt dat ik niet noodgedwongen terug hoef te vallen op Acces ... en een PC ... :-((

Jeegee

Link naar reactie

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom in de wereld van Filemaker.

Maak je niet ongerust, na een maand wil je echt niet terug naar Access.

 

Importeren van records kan via het menu Bestand - Records importeren - Bestand

Links krijg je de velden in het Excelbestand te zien, rechts de velden in je FM-bestand.

Als links en rechts goed tegenover elkaar staan klik je op import. Mag weinig mee mis gaan.

 

Wat gaat er niet goed bij jou?

Link naar reactie
  • 0

Hartelijke dank voor jullie reactie. Na even opnieuw prutsen aan een en ander is het me toch gelukt. Ik zit nu nog met een heel aantal kleine problemen, maar ik hoop ook dat vroeg of laat wel op te lossen.

Punt is dat ik op vrijwillige basis natuuronderzoek verricht en dat ik in mijn vergunning die ik verkreeg van de overheid om een en ander te mogen doen ertoe gehouden ben, een uitgebreid herbarium bij te houden, alsook een database en dat heeft dan met rapportering te maken. Mijn database zou op termijn ongeveer 40 à 50.000 records gaan bevatten.

Het moeten zoeken hoe een database precies werkt, vergt veel tijd, tijd die ik in feite echt nodig heb voor mijn onderzoek, ... ik zal dus twee dingen, die niet goed samengaan, moeten verzoenen. Financiële middelen om een toepassing te laten ontwikkelen heb ik niet, dus ... het is van te moeten. Desondanks ben ik wel hoopvol.

Nogmaals dank

J.G.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...