Ga naar inhoud
  • 0

Volgorde in een portaal aanpassen


Henk R

Vraag

Ik zoek een manier om de gebruiker portaalregels te laten "invoegen"

Ik kan dus alle nieuwe regels een "volgnummer" meegeven welke automatisch wordt ingevuld met waarde bv. 10 hoger waarbij de gebruiker in zijn "invoegregel" dit nummer kan aanpassen aan de waarde tussen de regels waar de nieuwe regels moeten komen voorbeeld:

10 ...

20 ...

30 ...

40 wordt aangepast naar 11 en zal dus naar boven schuiven

 

Na een aantal weken zal de waarde echter groot worden en niet meer werkbaar

De vraag:

Is er een manier om bij elk nieuw "moeder"record, de volgnummers is de portaalrecords steeds opnieuw met 10 te laten beginnen.

 

Alvast bedankt

 

Henk

Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als meest gemakkelijke stap is de range 10, 20,.. aanpassen naar 100, 200, ...

Dan kunnen er veel meer records tussengevoegd worden.

 

Als tweede mogelijkheid is een script te maken wat (bijvoorbeeld bij afsluiten of opstarten of via een knop) de reeks vervangt door nieuwe waarden m.b.v. Veldinhoud vervangen door volgnummers.

Zo kun je steeds opnieuw met 10, 20, ... beginnen.

Link naar reactie
  • 0
Als meest gemakkelijke stap is de range 10, 20,.. aanpassen naar 100, 200, ...

Dan kunnen er veel meer records tussengevoegd worden.

 

Als tweede mogelijkheid is een script te maken wat (bijvoorbeeld bij afsluiten of opstarten of via een knop) de reeks vervangt door nieuwe waarden m.b.v. Veldinhoud vervangen door volgnummers.

Zo kun je steeds opnieuw met 10, 20, ... beginnen.

 

Aan de optie van een script, zat ik zelf ook te denken maar records die daarna worden gemaakt, krijgen weer geen volgnummer. Stappen van 100 is niet nodig, zoveel wordt er ook weer niet vergeten :wink:

 

maak een self-join van de tabel die je in de portaal toont, gebaseerd op de criteria van je portaal.

 

Dan als auto-enter calculation: Max ( MyTable_SameCriteria::PortalRow ) + 10 ( of + 100 )

 

Ik had eerst een probleem dat de startwaarde niet werd ingevuld (waarom?? ik vindt het eigelijk vreemd)

Dat heb ik opgelost door de berekening te vervangen door:

Case ( IsEmpty ( Max ( Inkopen_orderregels_volgnummers::Volgnummer_regels )) ;10; Max ( Inkopen_orderregels_volgnummers::Volgnummer_regels ) + 10)

Een groter probleem is:

Er wordt alleen doorgerekend als ik elke regel "vastlegt" Waneer ik in een portaal records maak (door het invullen van een artikelnummer + aantal) en gelijk naar de volgende protaalregel ga, wordt de eerste niet vastgelegd en rekent de Maximale waarde niet door. Alle regels krijgen dezelfde waarde, tot alles wordt vastgelegd. Vandaar wordt dan weer verhoogt.

 

Ik ben er dus nog niet uit.

 

Groeten

 

Henk

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor het meedenken

 

Ik heb het nu wel opgelost door nieuwe regels te "scripten" Zie ook het voorbeeldbestand.

Dat lost voor mij nog wat andere problemen op ook.zoals

- invoerlijsten op basis van een relatie voor het inkoopnummer werken nu wel

- Het bijmaken van records is geblokkeerd als records "klaar" zijn en niet meer gewijzigd mogen worden

 

Groeten

 

Henk

volgnummers 2.fp7

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...