Vitruvius Posted May 17, 2010 Posted May 17, 2010 even snel een taartdiagram aanmaken in FM11 blijkt toch moeilijker dan gedacht situatie: 5 velden met daarin een getal. gewenst: een taartdiagram met de verdeling van deze 5 velden. Lukt me niet. Ik krijg de indruk dat FM enkel een diagram kan maken op basis van één veld en de verdeling daarbinnen over verschillende records. Want bij labelgegevens moet ik een veld kiezen, terwijl ik 5 velden heb, dus dat gaat eenvoudigweg niet Bij de waarden de 5 velden zetten haalt niets uit Ik krijg een blanco diagram Dus wat doe ik fout Quote
0 Vitruvius Posted May 19, 2010 Author Posted May 19, 2010 opgelost: bij veldnaam het volgende intypen veldnaam van label & ¶ & veldnaam van label & ¶ & veldnaam van label etc... bij waarden de berekening maken van de 5 velden met een waarde veldnaam van waarde & ¶ & veldnaam van waarde & ¶ & veldnaam van waarde etc... en dan krijg je een taartdiagram van de waarden van verschillende velden van enkel en alleen het huidige record Quote
0 andries Posted May 19, 2010 Posted May 19, 2010 mooi gevonden ! werkt blijkbaar alleen met pie-charts... Quote
0 Vitruvius Posted June 3, 2010 Author Posted June 3, 2010 neen, werkt ook met vb vlak grafiek Door voor de X as twee dummy namen te kiezen ("dummy naam" & "dummy naam") en voor de Y as de verschillende velden met waarden krijg je een enkele stack-colum. Wel moet je dan wel zorgen dat de waarden van je verschillende Y as-velden op voorhand al opgeteld zijn of je laat ze optellen in het berekenigsveld van je grafiek. Quote
0 jw Posted December 21, 2010 Posted December 21, 2010 wat goed dat je dat hebt uitgevonden. Maar hoe kom je er achter dat het zo werkt? Heeft Filemaker soms ergens een manual die alles verteld? Quote
0 andries Posted December 21, 2010 Posted December 21, 2010 in de geheime kelders van FileMaker neen, vooral veel trial en error, en lezen op forums Quote
0 jw Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 ok, zo ben ik ook al jaren bezig, en met succes. Maar toch steeds weer een verrassing dat er niet meer onderbouwing is vanuit Filemaker. En ieder geval dank voor je reactie. Quote
0 andries Posted December 23, 2010 Posted December 23, 2010 ik denk vooral dat het zo is dat FileMaker een tool ontwikkeld dat ze op een bepaalde manier zien werken. En dan heb je altijd van die mensen die er weer iets anders mee kunnen doen ... en dat is gewoon niet wat FileMaker allemaal kan voorzien en documenteren. Langs de andere kant ben ik het wel eens met het feit dat FileMaker soms faalt in het voorzien van de nodige informatie. Quote
Question
Vitruvius
even snel een taartdiagram aanmaken in FM11 blijkt toch moeilijker dan gedacht
situatie:
5 velden met daarin een getal.
gewenst:
een taartdiagram met de verdeling van deze 5 velden.
Lukt me niet.
Ik krijg de indruk dat FM enkel een diagram kan maken op basis van één veld en de verdeling daarbinnen over verschillende records.
Want bij labelgegevens moet ik een veld kiezen, terwijl ik 5 velden heb, dus dat gaat eenvoudigweg niet
Bij de waarden de 5 velden zetten haalt niets uit
Ik krijg een blanco diagram
Dus wat doe ik fout
7 answers to this question
Recommended Posts