janaardema Posted May 18, 2010 Posted May 18, 2010 Vraag: Als ik een waarde tussen 1 en 10 in en een getal veld invoer zou ik in een ander berekenings veldtje zien als resultaat "goed" Geef ik een waarde 11 en 20 dan zou ik graag zien dat hij daar als resultaat "matig" neer zet. en bij 21 tot 30 resultaat "onvoldoende". En van 31 tot 40 resultaat "slecht" Heb het nu wel zover dat ik kan kiezen tussen goed en fout. alleen de derde en vierde krijg ik er niet in. Zou hier zeer mee geholpen zijn Alvast bedankt voor de moeite Met vriendelijke Jan Aardema jr. Quote
0 edc Posted May 18, 2010 Posted May 18, 2010 Kijk eens bij de help naar de case functie. Of via de online help. Quote
0 dudematters Posted May 18, 2010 Posted May 18, 2010 Je hebt twee velden, de eerste waar de score in komt te staan: Score De tweede waarin het resultaat komt te staan; Dit is een berekeningsveld met de volgende code; Case ( Score >0 AND Score <11; "goed"; Score >10 AND Score <21; "matig"; Score >20 AND Score <31; "onvoldoende"; Score >30 AND Score <41; "slecht"; "") Indien iets kleiner is dan 0 of groter dan 40 komt er niets in te staan (laatste regel). Anders komt er in resultaat je uitkomst. Quote
0 hiker Posted May 18, 2010 Posted May 18, 2010 Korter is: Case( Score>30; "slecht"; Score>20; "onvoldoende"; Score>10; "matig"; "goed") De case-functie stopt namelijk bij de eerste voorwaarde die voldoet. Quote
0 dudematters Posted May 18, 2010 Posted May 18, 2010 Bijna, je vangt niet op wanneer waardes buiten het bereik vallen, en zou dus altijd 'goed' zijn. In mijn voorbeeld geldt ook dat de case mag stoppen bij een waar.... Quote
0 Jeroen Aarts Posted May 18, 2010 Posted May 18, 2010 Bijna, je vangt niet op wanneer waardes buiten het bereik vallen, en zou dus altijd 'goed' zijn. In mijn voorbeeld geldt ook dat de case mag stoppen bij een waar.... Dat is net wat hiker bedoelt. De Case functie stopt bij de eerste voorwaarde die waar is. Quote
0 maardema Posted May 19, 2010 Posted May 19, 2010 We hebben net geprobeerd om de code in werking te brengen en bij het de eerste 2 velden gaat het ook prima! Alleen nu hebben we 10 scores en 10 resultaten! Dus score 1 en resultaat 1 en score 2 en resultaat 2. Hier werkt de code dus niet zoals bij het eerste veld. Hoe pas ik de code hier nu ook toe? Quote
Question
janaardema
Vraag:
Als ik een waarde tussen 1 en 10 in en een getal veld invoer
zou ik in een ander berekenings veldtje zien als resultaat "goed"
Geef ik een waarde 11 en 20 dan zou ik graag zien dat hij daar als resultaat "matig" neer zet.
en bij 21 tot 30 resultaat "onvoldoende".
En van 31 tot 40 resultaat "slecht"
Heb het nu wel zover dat ik kan kiezen tussen goed en fout. alleen de derde en vierde krijg ik er niet in.
Zou hier zeer mee geholpen zijn
Alvast bedankt voor de moeite
Met vriendelijke
Jan Aardema jr.
6 answers to this question
Recommended Posts