Ga naar inhoud
  • 0

FileMaker 11 onbruikbare prints langer dan 1 pagina


Johnny

Vraag

Ik ben bezig met printen in FileMaker 11.

 

Alle lange printrapporten ( > 1 pagina ) in formulierweergave worden onaanvaardbaar afgekapt, onderaan wordt de regel half afgesneden, bovenaan de volgende pagina wordt de andere helft van de regel neergezet. In FM8 en FM9 geen enkel probleem.

 

Ik heb al wat geëxperimenteerd met marges, fonts, fontgrootte etc. maar niets helpt.

 

Vanmorgen contact gehad met FileMaker support, ze hebben wel een printprobleem met FM11 ( waarvan acte!! ) maar dit is niet hetzelfde als mijn klacht. Op hun verzoek heb ik de fout gereproduceerd in een neutraal FM bestand ( een standaard bestandje uit FM11, zo'n kantklare oplossing ) en naar hen toegezonden. Over twee dagen hoor ik meer...

FM11_schermvoorb1crop.jpg.0aa910a91ee2976dab0aebbe5eb5f88b.jpg

aangepast door Gast
Link naar reactie

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Tsja, het gekke is dat het in FM8 en FM9 totaal niet meer speelde.

 

Hetzelfde FM bestand, dezelfde printopdracht:

 

Print in FM8 een projectrapport: helemaal goed

Print in FM9 een projectrapport: helemaal goed

Print in FM11 een projectrapport: niet goed.

 

Ik weet nu al dat mijn gebruikers de prints in FM11 niet zullen accepteren.

Link naar reactie
  • 0

hoe ziet een schermafdruk (preview) er uit?

Werk je op een Mac of op Windows?

Ik heb in het verleden wel meegemaakt dat de schermafdruk goed was terwijl de print problemen gaf. Ik dacht toen meer aan fonts en printerdrivers. Ik geloof dat je dat al had geprobeerd maar misschien gaat er toch iets mis met de communicatie tussen FM en de printer. Ook heb ik wel eens verschillen geconstateerd tussen Mac en Windows, dat heeft ook te maken met de weergave van fonts en ook marges zijn meestal net anders.

Ik ben net een applicatie met veel rapporten aan het ontwikkelen dus ik zal het probleem nog wel tegenkomen.

Link naar reactie
  • 0

Ik werk op Leopard Snow en alle window versies.

 

Ik kreeg zojuist (27 mei 2010) bericht van FileMaker Support met de volgende inhoud:

 

Geachte heer,

Ik heb het print probleem doorgestuurd naar onze technische dienst in de VS, waar ze erin geslaagd zijn het probleem te reproduceren. Bij deze confirmeer ik dat het daadwerkelijk om een FileMaker probleem gaat.

Jammer genoeg kunnen wij op dit moment geen oplossing voorzien. Daar het echter door verschillende klanten is gemeld, zal FileMaker zo spoedig mogelijk trachten het probleem op te lossen.

Gelieve onze verontschuldigingen te aanvaarden voor het veroorzaakte ongemak.

 

Ik vertrouw erop dat dit helemaal goed gaat komen.

Link naar reactie
  • 0

Het probleem is er vroeger ook geweest, versie 2 of 3 denk ik. Ik heb ooit begrepen dat het verschrikkelijk moeilijk was om het eruit te krijgen. Nu FM in een nieuwe programmeertaal is geschreven is het terug en staan ze weer voor die lastige klus.

 

Is het onder Windows ook zo? Volgens mij is daar geen nieuwe programmeertaal gebruikt.

 

En hoe is het in Lijstweergave?

Link naar reactie
  • 0

Ja het is in windows ook zo, ook in lijstweergave ... zie de plaatjes. Je zou denken dat ze bij FileMaker genoeg expertise hebben op dit punt, het is een oud verschijnsel en in die tijd keurig opgelost.

 

Het verwondert me dat niet meer forumleden op dit verschijnsel reageren, anderzijds, als je geen lange printrapporten produceert merk je het niet.

Snapz001.jpg.f9a441f8dbb959852b281a2b6f839f4e.jpg

Snapz002.jpg.9728dff0f66d0ce34b6a743b2541eb42.jpg

Link naar reactie
  • 0

Ik word hier echt gek van.

Een projectbeheersysteempje met 18 verschillende rapporten van 10 pagina's.

Ook de foto's snijdt hij in 2.

En dan ik maar uitleggen tegen de klant dat hij het wat moet oplossen met enters.

Ik heb al spijt dat ik ze heb laten updaten naar FM11 :(

 

Heeft eigenlijk iemand hier een propere oplossing voor tot FM een degelijke oplossing vindt?

Link naar reactie
  • 0

Ik vertrouw erop dat FileMaker hier een oplossing gaat vinden, zij zijn op de hoogte van dit probleem. Afwachten dus. Het is inderdaad slecht te verkopen naar je gebruikers toe, de oplossing met Enters invoegen is natuurlijk van de zotte.

 

Ik heb al zitten broeden op een workaround maar nog niets kunnen bedenken, helaas...

 

Ik zal nogmaals contact opnemen met FileMaker om te vragen wanneer ze hier iets aan gaan doen.

Link naar reactie
  • 0

Ook hier hopen we op een snelle oplossing.

Dit is toch een ernstige bug, die snel zou mogen opgelost worden.

Eigenlijk zitten we dus nu te werken met een database die niet eens 3 blz deftig na elkaar kan uitprinten of in pdf zetten.

We hebben dit euvel eveneens gemeld aan Filemaker, helaas zonder gevolg,....

Als 'workaround' laat ik de files terug openen in FM10 en wordt er van daaruit geprint

 

mvg Joserpen

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...