Ga naar inhoud
  • 0

Runtime printen naar Pdf


Joserpen

Vraag

Hallo allen,

 

printen naar een pdf werkt niet in een runtime applicatie . (blijkbaar een kwestie van licentieovereenkomsten tussen Filemaker en Acrobat)

 

Toch zou ik willen dat mijn runtime applicatie dit kan. Zijn er hiervoor al oplossingen gevonden die werken voor beide systemen (zowel PC als MAC)

Of bestaan hier plug-ins voor die dit euvel kunnen oplossen?

 

mvg

Joserpen

Link naar reactie

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Vermits de Append functie niet werkt, maken we specifieke layouts.

 

En specifiek kan vertaald worden als fiddling, prutsen, knutselen, cut & paste.... tot we iets hebben dat voldoet.

 

Je kunt moeilijk dynamisch werken. Je blijft statisch, dus moet je voor elke 'output' een specifieke layout over verschillende blz. hebben.

 

Line items ophalen vanuit een andere tabel is zo iets dat kunst en vliegwerk vergt.

 

Je bouwt gewoon de layout die je nodig hebt zoals die op op papier eruit moet zien.

 

Voor het printen van een gewone layout is dat niet moeilijk, maar hier moeten we de append functie gaan simuleren.

Dat vergt heel wat berekeningen met de Case() om het geheel sluitend te krijgen.

 

Ik doe het enkel indien het echt, maar dan ook echt nodig is.

Indien het in de categorie 'leuk hebbeding' valt, begin ik er niet aan.

Link naar reactie
  • 0

op z'n filemakers dus :)

 

wat ook altijd een mogelijkheid is (maar wel een dure oplossing) is een export via XML en dan via InDesign Server PDFs gaan genereren :), maar deze is duurder dan een gewone filemaker pro client, maar geeft wel mooie resultaten, en de eindgebruikers kunnen in Indesign zelf hun print layouts opmaken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...