Ga naar inhoud
  • 0

Gegevens automatisch updaten


Johnny

Vraag

Ik heb 500 personen in een leden database zitten. Elk jaar gaat een print per post of e-mail naar elk lid om een aantal gegevens te updaten. Deze gegevens zijn verspreid over een tiental velden. Op een gegeven moment zijn alle e-mails, faxen en post met de aangepaste gegevens binnen. Dan kan de correctie plaatsvinden: handmatig. Een hoop werk, elk jaar opnieuw.

 

Ik wil dat graag automatiseren, maar weet nog niet hoe. Ik denk erover iedere lid een Excel bestandje met de oude gegevens toe te zenden en gebruik te maken van de nieuwe opties in FMpro 11.

 

Het mooiste zou zijn een internet formulier en dan zodanig dat mijn database automatisch wordt aangepast. Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik zie wel de complexiteit van autorisatie etc. want ieder lid mag alleen maar toegang hebben tot zijn eigen gegevens.

 

Wie heeft er suggesties om dit slim aan te pakken?

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik was al bezig dat terrein te bekijken, ik moet dan wel naar FMSA updaten, zou dat te combineren zijn met de 'normale' hosting, samen op 1 server in combinatie met Vhost?

 

Dat je gelimiteerd bent tot 100 gelijktijdige users lijkt me niet bezwaarlijk, het is onwaarschijnlijk dat alle 500 contacten op 1 moment inloggen, en dan nog leidt het tot een 'vol' melding. Toch?

Link naar reactie
  • 0

Server Advanced werkt inderdaad goed met IWP.

Het aantal in te loggen gebruikers is iets heel anders dan concurrent users. Ik heb zo'n 80 leden maar hooguit 3 daarvan tegelijkertijd ingelogd. In mijn systeem houdt ik de inlogtijden bij per gebruiker en daaruit maak ik op dat het enorm meevalt.

Maar goed, heb je de hele wereld als klant, dan kan het hard gaan.

Link naar reactie
  • 0