Ga naar inhoud
  • 0

Gegevens automatisch updaten


Johnny

Vraag

Ik heb 500 personen in een leden database zitten. Elk jaar gaat een print per post of e-mail naar elk lid om een aantal gegevens te updaten. Deze gegevens zijn verspreid over een tiental velden. Op een gegeven moment zijn alle e-mails, faxen en post met de aangepaste gegevens binnen. Dan kan de correctie plaatsvinden: handmatig. Een hoop werk, elk jaar opnieuw.

 

Ik wil dat graag automatiseren, maar weet nog niet hoe. Ik denk erover iedere lid een Excel bestandje met de oude gegevens toe te zenden en gebruik te maken van de nieuwe opties in FMpro 11.

 

Het mooiste zou zijn een internet formulier en dan zodanig dat mijn database automatisch wordt aangepast. Ik heb daar geen ervaring mee, maar ik zie wel de complexiteit van autorisatie etc. want ieder lid mag alleen maar toegang hebben tot zijn eigen gegevens.

 

Wie heeft er suggesties om dit slim aan te pakken?

Link naar reactie

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik was al bezig dat terrein te bekijken, ik moet dan wel naar FMSA updaten, zou dat te combineren zijn met de 'normale' hosting, samen op 1 server in combinatie met Vhost?

 

Dat je gelimiteerd bent tot 100 gelijktijdige users lijkt me niet bezwaarlijk, het is onwaarschijnlijk dat alle 500 contacten op 1 moment inloggen, en dan nog leidt het tot een 'vol' melding. Toch?

Link naar reactie
  • 0

Server Advanced werkt inderdaad goed met IWP.

Het aantal in te loggen gebruikers is iets heel anders dan concurrent users. Ik heb zo'n 80 leden maar hooguit 3 daarvan tegelijkertijd ingelogd. In mijn systeem houdt ik de inlogtijden bij per gebruiker en daaruit maak ik op dat het enorm meevalt.

Maar goed, heb je de hele wereld als klant, dan kan het hard gaan.

Link naar reactie
  • 0

Wat ik bedoel is: kan ik IWP gebruiken op dezelfde server waar ook FMpro bestanden worden gehost en waar gebruikers met een FM client zijn ingelogd. Dus: zowel IWP inloggers als FMpro inloggers? Of wordt het dan te heavy en dien je een aparte server voor FMpro inloggers te hebben en een aparte server voor IWP? Dat laatste is wel een stuk kostbaarder...

 

Stel het volgende: je heb 10 FM bestanden waarop dagelijks 3 inloggers per bestand zijn = 30 gebruikers + bijvoorbeeld gemiddeld 10 IWP gebruikers = 40 gebruikers. Laten we zeggen dat er dan uitschieters kunnen zijn tot 70 gebruikers.

 

Mijn vraag is dan: kan één serverapplicatie (FMSA) dat allemaal in z'n eentje aan? En: wat voor een hardware server moet je daarvoor hebben. Kan een mac mini server dit aan? (let wel: ik heb in werkelijkheid niet zoveel gebruikers, maar het kan er makkelijk van komen...)

Link naar reactie
  • 0

Maak een toepassing alleen voor IWP en zet deze op een Advanced server bij een professionele FM internethost, kost je een paar tientjes per maand.

Hij houdt zich bezig met alle noodzakelijk internetproblemen en, vooral ook, de beveiliging.

 

De wijzigingen kun je regelmatig lokaal importeren, "records aanpassen".

Aanvullingen lokaal importeer je regelmatig in je IWP.

 

Vr groet

Harry

Link naar reactie
  • 0
Klopt het dat FM de ondersteuning van IWP in de toekomstige versies staakt?

 

Niemand die dat zeker weet.

De XML wijze van websites bouwen is iets dat Filemaker wel heeft toegepast, maar daar gaan ze niet mee door. Mogelijk ontstaat hierdoor verwarring met IWP.

 

Volgens mij wordt IWP toch redelijk vaak toegepast. Ik merk op dit forum dat er toch wel partijen zijn die het gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

Persoonlijk zou ik gewoon een PHP/MySQL tabelletje gebruiken, het voordeel is dat je dit bijna bij iedere provider kan laten draaien, wat niet voor FMS geldt.

Je hebt natuurlijk wel FMS hosters (www.rapidhost.co.uk bijvoorbeeld) maar met een MySQL tabel en een ODBC koppeling hoef je niet moeilijk te doen.

 

En even een PHP scriptje schrijven om je gebruikers hun gegevens te laten updaten is erg eenvoudig. Daarin zou ik je prima kunnen helpen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...